تجلیل از۲۶۰ برگزیده جشنواره خورشید ولایت سیستان و بلوچستان

۲۶۰ برگزیده یازدهمین جشنواره بین‌المللی «خورشید ولایت» سیستان و بلوچستان امروز در محل سالن سینما هلال زاهدان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی هوشمند دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی خورشید ولایت سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: فراخوان این جشنواره از سال گذشته در بخش‌های شعر، نقاشی و دلنوشته داده شده بود که هزار و ۳۰۰ اثر از دانش آموزان این استان به دبیرخانه آن ارسال شد.

علی هوشمند افزود: بعد از داوری ۲۶۰ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که امروز در مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ایجاد زمینه برای ارتباط هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان با فضایل معنوی امام رضا (ع)، تقویت باور‌های دینی و مذهبی کودکان، نوجوانان و جوانان دانش آموز، معرفی و بازشناسی شخصیت، ویژگی‌ها و فضائل اخلاقی امام رضا (ع)، پرداختن به جلوه‌های زیبای زیارت و توصیف حالات معنوی نوجوانان و جوانان و جلوه آن در آثار فرهنگی و هنری، تولید آثار فاخر در عرصه فرهنگی و هنری در سطح کودکان، نوجوانان، جوانان و ایجاد روحیه شادی و نشاط از طریق فضای رقابتی را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان گفت: این کاروان از ۲۹ تیر در ۵۰ نقطه این استان در حال برگزاری ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی است.

هوشمند اظهار داشت: برنامه‌های عمومی نظیر حضور در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان، مراکز نگهداری کودکان یتیم، بی سرپرست و خانواده معظم شهدا، حضور در پادگان ها، مراکز نظامی، نقاط صفر مرزی و ... برای این کاروان پیش بینی شده است.

وی ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی بر اساس معارف و فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بویژه معارف، فرهنگ، سنت و سیره امام رضا (ع)، ترویج و بهره مندی از سنت حسنه زیارت از راه دور، تقویت و استمرار ارتباط معنوی با امام معصوم (ع) و تقویت جریان‌های جوانمردی را از جمله اهداف برگزاری این برنامه ذکر کرد.

دبیر اجرایی کاروان زیر سایه خورشید سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته این کاروان مورد استقبال افزون بر ۵۰ هزار نفر از مردم شیعه و سنی این استان قرار گرفت.

هوشمند تصریح کرد: برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید ۱۱ سال در کشور و پنج سال متوالی در سیستان و بلوچستان درحال اجراست.

انتهای پیام/ع

تجلیل ازبرگزیدگان جشنواره خورشید ولایت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار