سخنگوی وزارت بهداشت:

جامعه باید با معلولان کنار بیاید/ نگرانی از روند روبه رشد جمعیت سالمند در سال‌های آتی

حریرچی گفت: دانشگاه علوم بهزیستی باید برای وفق دادن جامعه با معلولان برنامه ریزی داشته باشد.

حریربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره مشکلات بیماری های روانی گفت: درمان این علائم روانی صرفا از طریق درمان در مطب حل نمی‌شود بلکه باید برنامه جامع نگرانه در نظر گرفته شود.

حریرچی با اشاره به پیشرفت در حوزه توانبخشی پزشکی گفت: صرفا نباید به این بخش  توجه شود  و از توانبخشی اجتماعی جا بمانیم.
 
وی درباره توانبخشی اجتماعی بر وفق دادن جامعه با معلولان تاکید کرد و گفت: این مهم از ماموریت‌های بسیار مهم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به شمار می‌آید همچنین توجه به حوزه سالمندی را از دیگر ماموریت‌های مهم این دانشگاه توانبخشی است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از  آمار‌های پنج تا ۶ درصدی سالمندی در جامعه اظهار کرد: حتما باید تا سال ۲۰۵۰ که سالمند‌های ما بیشتر می‌شوند، تدابیری را اتخاذ کنیم.
 
حریرچی اظهار کرد:  توجه به زندگی خوب و شایسته برای سالمندان، یکی از ماموریت‌های مهم دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.
 

تاکید بر استفاده از روش های جدید توانبخشی

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر  درمان‌های جدید در توانبخشی همچون ژن درمانی تاکید کرد و گفت:  این روش‌ها می‌توانند بیشترین مشکلات توانبخشی را حل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه روش‌های درمانی جدید توانبخشی گران است ، تصریح کرد:  در زمان حاضر این نوع درمان‌ها در اروپا و آمریکا از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار هزینه دارد.
 
ملک زاده با اشاره به مشکلات فعلی کشور بیان کرد: خیلی وقت‌ها می‌توان در مشکلات و سختی‌ها کار‌های مهمی انجام داد و باید روحیه همدلی و تلاش را حفظ کنیم تا سطح ارائه خدمات توانبخشی را بالا ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۷
در ایران به معلولان زیاد اهمیت داده نمی شود،معلولان نیازمندترین افراد جامعه هستند،که با ندادن ارز دولتی به مسافران خارجی و وارد کنندگان خودروهای خارجی و...و بجای آن اختصاص دادن ارز دولتی به معلولان می توان از روش های جدید توانبخشی که در اروپا و امریکا از 200تا 400 هزاردلار هزینه دارد استفاده کرد.
آخرین اخبار