مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله مرتضی تهرانی در حسینیه این عالم ربانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت الله مرتضی تهرانی عالم ربانی، برادر آیت الله مجتبی تهرانی استاد بزرگ اخلاق ابتدای هفته دار فانی را وداع گفت.

پس از تدفین این عالم ربانی در کربلای معلی، مراسم بزرگداشت وی 4 مرداد در منزل و حسینیه این عالم ربانی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی برگزار شد

جمعیت فراوانی از اساتید حوزه و دانشگاه، شاگردان، دوستداران، اقوام و نزدیکان مرحوم آیت الله تهرانی در این مراسم شرکت کرده بودند.

ابتدای مراسم، مداح اهل بیت (ع) چند دقیقه ای به مدح و روضه خوانی امام حسین (ع) پرداخت.

سپس آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد و پس از آن حجت الاسلام و المسلمين عبد دوست سخنرانی کرد.

این کارشناس مذهبی که از دوستان استاد اخلاق آیت الله مرتضی تهرانی بود، در ابتدا ریاضت ها و جایگاه معنوی علمای بزرگ اسلام را بیان کرد و سپس به علم و ایمان بالای این عالم اشاره کرد.

وی گفت: آیت الله مرتضی تهرانی کم سن ترین شاگرد آیت الله بروجردی (ره) و  امام خمینی (ره) بود. ایشان تمام همتشان فعالیت فرهنگی بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبد دوست افزود: عبد العلی پسر آیت الله تهرانی به من گفتند که پدرم می گفت «امام حسین (ع) برایم یک کفن و یک قبر هدیه دادند». ایشان پس از وفاتشان حرم های مطهر امام رضا (ع)، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را طواف و در قبرستان کربلا دفن شدند که این نشان از عاقبت به خیری این بزرگوار است.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مرتضی تهرانی برگزار شد

پس از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عبد دوست، فیلمی از سخنرانی و روضه خوانی آیت الله مرتضی تهرانی در خصوص اباعبدالله (ع) پخش شد که حال حضار را دگرگون کرد. در این سخنرانی آیت الله تهرانی به اهمیت روضه خوانی و عشق و علاقه به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) تاکید کردند.

پس از آن صحبت های آیت الله مرتضی تهرانی در خصوص مرگ و عالم پس از مرگ و ماجرای کربلا پخش شد که در خصوص برنامه های امام علی (ع) در پرورش شخصیت هایی مانند حضرت عباس (ع) برای یاوری امام حسین (ع) در عاشورا اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛آیت‌الله مرتضی تهرانی که به علت نارسایی کلیوی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، بامداد امروز (شنبه ۳۰ تیرماه ۹۷) به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.