عمران خان با کسب ۱۰۹ کرسی پیروز انتخابات پارلمانی پاکستان

نتایج رسمی انتخابات پارلمانی پاکستان از پیروزی عمران خان، قهرمان سابق کریکت این کشور، حکایت دارد.

عمران خان با کسب ۱۰۹ کرسی پیروز انتخابات پارلمانی پاکستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس از اسلام آباد، نتایج رسمی انتخابات پارلمانی پاکستان روز جمعه از پیروزی عمران خان، قهرمان سابق کریکت این کشور، حکایت دارد، اما وی باید به دنبال متحدانی برای تشکیل دولت ائتلافی باشد.

مقامات انتخاباتی پاکستان روز جمعه اعلام کردند حزب تحریک انصاف (PTI) عمران خان در این انتخابات موفق به کسب ۱۰۹ کرسی از مجموع ۲۶۹ کرسی در مجمع ملی پاکستان شد. حزب مسلم لیگ شهباز شریف، نزدیک‌ترین رقیب انتخاباتی وی در انتخابات روز چهارشنبه، موفق به کسب ۶۳ کرسی شد.

شهباز شریف که ریاست حزب برادرش نواز شریف، نخست وزیر سابق زندانی پاکستان، را برعهده دارد، نتایج انتخابات را رد و موضوع تقلب گسترده و دستکاری آرای انتخاباتی را مطرح کرده است.

عمران خان روز پنج شنبه پیروزی خود را در این انتخابات اعلام، ادعا‌ها درباره تقلب در انتخابات را رد کرد و آن را شفاف‌ترین انتخابات در تاریخ پاکستان دانست.

حزب مردم پاکستان با کسب ۳۹ کرسی پس از دو حزب تحریک انصاف و مسلم لیگ در جایگاه سوم قرار گرفته است. شمارش آراء برای روشن شدن وضعیت ۲۰ کرسی دیگر هنوز ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار