اروپایی‌ها گرمای طاقت‌فرسای تابستان را چطور سپری می‌کنند؟

برخی کشورهای اروپایی مانند دیگر نقاط جهان با موجی از گرمای طاقت‌فرسا و هشدارهایی درباره وقوع برخی پدیده‌های طبیعی رو به رو هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، مردم بخش‌هایی از شمال اروپا خود را برای گرمترین روز سال آماده می‌کنند. سازمان‌های هواشناسی اروپایی هشدار داده‌اند که شهروندان باید منتظر پدیده‌هایی نظیر رعد و برق، بارش شدید و ناگهانی و تُندباد نیز باشند.

در انگلیس انتظار می‌رود به زودی دمای هوا دست‌کم به ۳۷ درجه برسد که در این صورت آن روز به عنوان گرمترین روز ماه ژوئیه در این سال ثبت می‌شود. ضمن اینکه ممکن است رکورد بیشترین دمای یک روز در این کشور یعنی ۳۸/۵ درجه سانتیگراد نیز شکسته شود.

در فرانسه مردم و گردشگران برای مبارزه با گرما در هر فرصتی تنی به آب می‌زنند یا دست و صورت را خنک می‌کنند. همچنین ۱۸ استان این کشور با توجه به شدت گرما در محدوده هشدار «نارنجی» قرار گرفته‌اند. احتمالا دمای این مناطق در روز‌های پیش‌رو به ۳۷ درجه سانتیگراد برسد.

کشاورزان آلمان نیز برآورد کرده‌اند که زیان حاصل از گرما برای مزراع ذرت به ۱/۴ میلیارد یورو خواهد رسید و همچنین احشام بیشتری باید کشته شوند، چون علوفه کافی در اختیار آنان نیست.

در ایتالیا نیز آتش‌نشانان سخت مراقب جنگل‌ها هستند تا موج گرما و خشکی زیاد سبب آتش‌سوزی فصلی نشود.

این در حالیست که بیشتر بخش‌های اروپایی روسیه آب و هوایی معتدل داشته‌اند و دمای مسکو در تابستان امسال از ۳۰ درجه بالاتر نرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار