نابینای نوازنده ای که حافظ قرآن شد

نابینای قمی،پس از سال ها کار در زمینه موسیقی،گمشده خود را در کلام وحی دید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛به نقل از مرکز خبر حوزه،علاء الدین طاهری سیمکانی،حافظ نابینای قمی، پس از سال ها کار  موسیقی، آن را رها کرد  و به حفظ قرآن پرداخت تا روح جان خود را سیراب کند.

این حافظ نابینا با ذکر این مطلب که سالیان سال  به موسیقی پرداختم بیان کرد: نکته مهم آن بود که موسیقی هرگز نتوانست روحیات مرا اقناع کند و آن را کنار گذاشته و وارد قرآن شدم و برای اینکه علاقه زیادی هم به مفاهیم و تفسیر دارم حفظ را جدی گرفتم تا بهره مندی من از قرآن بیشتر شود.

وی گفت: بنده حافظ کل هستم، ولی امسال برای اولین بار در ده جزء و برای سنجش شرایط و میزان توانمندی خود وارد این مسابقات شدم؛ من از کودکی با تشویق مادرم به حفظ رو آوردم و تا دانش آموزی مقداری حفظ کردم اما مجددا رها شد تا اینکه در دوره دبیرستان به این مطلب رسیدم که باید با قرآن زندگی کنم.

این حافظ نابینا اظهارکرد: اصراردارم که از لفظ روشندل برای نابینایان استفاده نشود؛ ولی به نظر من در زمینه قرآنی کسی که می خواهد پا در وادی حفظ بگذاری ابتدا باید اهمیت آن را درک کرده و با شور و شوق عاقلانه و نه احساسی و اجباری وارد این مسئله شود تا در طول مسیر دچار دلزدگی و خستگی نشود.

طاهری عنوان کرد: استفاده از استاد، داشتن اراده جدی و برنامه متناسب با توانائی ارفاد مهمترین کار در موفقیت حفظ است؛ حافظ نه باید بیش از توانش و نه کمتر از آن گام بردارد.

وی با بیان اینکه من با استفاده از قرآن های بریل به حفظ پرداختم و در تامین بودجه آن هم مشکلی نداشتم افزود: توصیه می کنم که نابینایان از قرآن های بریل چاپ بنیاد روشندلان اصفهان که انطباق بیشتری با قرآن های عثمان طه دارند استفاده کنند.

طاهری با بیان اینکه قرآن به خط بریل ده جلدی است و با ترجمه آن هم موجود است عنوان کرد: بنیاد روشندلان اصفهان در صدد است تا قرآن های رحلی با خط بریل با صفحه بندی عثمان طه نیز تولید کند.

انتهای پیام/ش

علاء الدین طاهری سیمکانی،حافظ روشندل قمی

برچسب ها: قرآن ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار