مراجعه به داروخانه‌ها برای اطمینان از سلامت داروی والزارتان

مصرف‌کنندگان «والزارتان» برای اطمینان از سلامت دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند و از سالم بودن نوع دارو مصرفی خود مطمئن شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصطفی قائمی نیا مدیر تحقیق وتوسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: به همه داروخانه‌های استان ابلاغ شده در صورت مراجعه مصرف کنندگان داروی والزارتان در خصوص سالم بودن دارو آن‌ها را مطلع و در صورت تائید نشدن از سوی مسئول فنی داروخانه، این نوع دارو را تعویض کنند.

وی ادامه داد: برای تعویض این دارو با داروی مورد تائید، لازم است بیماران به داروخانه‌هایی که قبلا داروی خود را از طریق نسخه تهیه کرده مراجعه کنند تا مسئولان فنی داروخانه بتوانند به صورت رایگان دارو را تعویض و یا برگشت بدهند.

قائمی نیا تصریح کرد: بررسی منظم دارو‌ها و جمع آوری موارد ناسالم احتمالی از سطح عرضه، یک روند عادی در تامین سلامت دارویی است و در مورد داروی «والزارتان» نیز مصرف کنندگان می‌توانند بدون نگرانی، داروی خود را از داروخانه‌های سطح کشور، خریداری کنند.

مدیر تحقیق وتوسعه معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه بیان کرد: در همین راستا قرص‎های «والزارتان» که در تاریخ و سری ساخت مشخص شده از سوی این شرکت تولید شده است از داروخانه‌ها و دسترسی مردم در حال جمع آوری است.

قائمی نیا گفت: افرادی که قبلا این نوع قرص را تهیه کرده اند می‌توانند داروی خود را برای مطابقت بیشتر به داروخانه‌ها برده و یا از پزشک خود در خصوص استفاده از داروی جایگزین مشورت بگیرند.

وی اضافه کرد: در ایران نیز ۱۷ شرکت تولیدکننده این دارو، بررسی شدند که اغلب محصولات تولید داخل سالم بوده و تولیدات «والزارتان» ۷ شرکت «حکیم»، «جالینوس»، «ابوریحان»، «آوه سینا»، «پورسینا»، «عبیدی» و «داروپخش» نیز با اطلاع رسانی انجام شده به داروخانه ها، در حال جمع آوری است.
مدیر تحقیق وتوسعه معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این دارو برای درمان فشار خون بالا، در بزرگسالان و کودکان بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

قائمی نیا افزود: شهروندان می‌توانند برای هرگونه سوالات دارویی با شماره گویای ۱۴۹۰ و یا ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

اطمینان از سلامت داروی والزارتان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.