وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

مشکلات ارزی، تحصیل دانشجویان خارج از کشور را در ایران آسان کرد/ کیفیت محصولات پزشکی نسبت به قبل از تحریم کاهش پیدا نمی‌کند

کیفیت محصولات نسبت به قبل از تحریم کاهش پیدا نمی‌کند/ سلامت مردم را فدای سودجویی دلالان و واردکنندگان نخواهیم کرد/ تسهیلات بازگشت دانشجویان خارج از کشور به ایرانقاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه کیفیت محصولات نسبت به قبل از تحریم کاهش پیدا نمی‌کند،  گفت: سلامت مردم را فدای سودجویی دلالان و وارد کنندگان نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه مدیران سازمان استاندارد و وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد به عنوان مرجع استاندارد کشور همکاری‌های مشترکی در مورد محصولات داخلی و وارداتی دارند البته ما در حوزه سلامت مردم شامل آب، غذا‌، هوا، تجهیزات و ملزومات پزشکی همکاری داریم.

وی ادامه داد: این دست جلسات کمک می‌کند تا نظارت‌ها دقیق‌تر باشد و رعایت حقوق شهروندان افزایش پیدا کند، همچنین موازی کاری و اختلاف بین دو دستگاه وجود نداشته باشد یا به حداقل برسد.

هاشمی با اشاره به تحریم‌های حاکم بر کشور گفت: یکی از نکاتی که در این جلسه کاری بر آن تاکید شد آن بود که در شرایط پیش‌رو تلاش کنیم تا استانداردها حفظ شود و در این زمان به بهانه‌های مختلف اقداماتی صورت نگیرد که به سلامت مردم آسیبی وارد شود و اعتماد مردم به سازمان استاندارد و حوزه سلامت از بین نرود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: ما و سازمان استاندارد متعهد هستیم که در کالاهای اساسی، غذا‌، دارو و تجهیزات پزشکی این اطمینان را به مردم می‌دهیم که کیفیت نسبت به قبل از تحریم‌ها کاهش پیدا نکند و همه تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد هرچند که در این حوزه شایعاتی در مورد داروی بیهوشی، غذا و تجهیزات پزشکی بسیار است و فکر می‌کنیم که این دست شایعات نیز بیشتر خواهد شد.

اعتبارمان را فدای  سودجویی دلالان نخواهیم کرد

وی تاکید کرد: ما اعتبارمان را فدای ناتوانی و سودجویی برخی دلالان و واردکنندگانی که بخواهند در شرایط تحریم، سودجویی کنند و به سلامت مردم آسیب برساند نخواهیم کرد چرا که سازمان استاندارد و وزارت بهداشت مورد اعتماد قاطبه مردم هستند.

هاشمی عنوان کرد: ما باید از همین حالا به فکر روزهای سخت باشیم هرچند که فکر می‌کنم این روزها خیلی هم سخت نباشند اما به هر حال باید مراقب باشیم در زمان تحریم مقررات رعایت شود و اگر مجموعه‌ای یا افرادی تخلف کنند بدانند که حاشیه امن نخواهند داشت و قوه قضاییه نیز در کنار ماست و برعملکردها نظارت می‌کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به کاهش موازی‌کاری‌ها و اختلاف نظر بین وزارت بهداشت و سازمان استاندارد گفت: به دلیل همکاری‌های موثر بین وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد و تلاش‌های کارشناسان ما خوشبختانه دیگر خبری از اظهار نظر‌های متفاوت و مختلف از وزارت بهداشت و سازمان استاندارد نیستیم.

هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد تسهیل شرایط تحصیل دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند‌، گفت: با توجه به اینکه مشکلات ارزی گرفتاری‌های زیادی را برای دانشجویان خارج از کشور و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است ما تصمیم گرفتیم شرایط تحصیل این دانشجویان در داخل کشور را تسهیل کنیم.

دانشجویان در دانشگاه‌های خارج از کشور که مورد تایید وزارت بهداشت نیست، ثبت‌نام نکنند

وی ادامه داد: در این راستا توانستیم مدت زمانی که این دانشجویان باید در خارج از کشور تحصیل کنند و پس از آن مجوز ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی را کسب کنند به نصف کاهش دهیم.

هاشمی ادامه داد:‌ دانشجویان خارج از کشور اکنون با یک سال تحصیل در دانشگاه‌های خارجی یا گذراندن 36 واحد می‌توانند وارد یکی از 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور شوند و شهریه خود را با ریال پرداخت کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این فرصت تنها تا 2  سال برای دانشجویان فراهم است، گفت: دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بازگردند باید تعجیل کنند تا فرصت فراهم شده را از دست ندهند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید توجه داشته باشند در دانشگاه‌های خارج از کشور که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند، ثبت‌نام نکنند، گفت: ما در این راستا 700 دانشگاه را که در رتبه‌بندی بین‌المللی بالاترین رتبه‌ها را داشتند تایید کردیم زیرا در سالهای گذشته برخی دانشجویان در دانشگاه‌های کشورهای مجاور ثبت‌نام می‌کردند که این دانشگاه‌ها رتبه‌های بین‌المللی بالاتر از 2 یا 3 هزار داشتند.

هاشمی افزود: دانشجویان پس از تحصیل در دانشگاه‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت نیست، امکان کار و فعالیت در ایران را نخواهند داشت و این موضوع گرفتاری‌های بسیاری را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار