حضرتی در نشست خبری:

برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی هفته آینده/ التماس کردم مرا به عنوان قائم مقام حزب اعتماد ملی انتخاب نکنند

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: هفته آینده جلسه شورای مرکزی به منظور اعلام برنامه‌های آتی حزب اعتماد ملی برگزار می‌شود.


برگزاری جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در هفته آیندهبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی در نشست خبری این حزب که صبح امروز (شنبه 6 مرداد) در مجتمع فرهنگی سیدالشهداء برگزار شد، درباره اختلافات اخیر تشکل متبوعش اظهار کرد: برخی اختلافات اخیرا در حزب به وجود آمده بود، چراکه بحث بر سر این موضوع بود که آیا در شورای عالی سیاستگذاری بمانیم یا مانند برخی از احزاب که این تشکل‌ را بر نمی‌تابند، رفتار کنیم.

بیشتر بخوانید: تکذیب استعفای برخی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

وی افزود: همواره اصرار بر این بوده که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با محوریت آقای خاتمی ادامه یافته و تقویت شود، اما برخی صحبت‌های دیگری داشتند و مباحث آنقدر ادامه یافت که آقای منتجب‌نیا که البته برای بنده بسیار گرامی هستند، 4 بار استعفا دادند.

حضرتی تصریح کرد: آقای کروبی دوبار از دبیرکلی حزب استعفا داده‌اند که با مخالفت شورای مرکزی روبرو شد، دبیرکل حزب اعتماد ملی شورای اجرایی را به ریاست بنده تشکیل دادند که بعد از آن جلسات حزب به صورت منظم برگزار می‌شود.

تشریح حواشی حزب اعتماد ملی

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی درباره حواشی کنگره اخیر بیان کرد: پیرو قانون جدید احزاب که تشکل‌های سیاسی ملزم بودند تا 14 خرداد سال جاری کنگره حزب خود را برگزار کنند، حزب اعتماد ملی به دنبال برگزاری کنگره نبود، چراکه در صورت برگزاری آن، دبیرکلی آقای کروبی با مشکل مواجه می‌شد، اما در نهایت کنگره برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در روند برگزاری کنگره دو مسئله وجود داشت که آیا مجددا انتخابات شورای مرکزی را برگزار کنیم و یا اساسنامه را مورد اصلاح قرار دهیم، تلاش ما بر این بود که شورای مرکزی حزب حفظ شود تا آقای کروبی ردصلاحیت نشود، در نتیجه برای فرار از این داستان‌ها تصمیم گرفتیم که از راه قیام و قعود شورای مرکزی را تثبیت کنیم.

حضرتی ادامه داد: انتخابات شورای مرکزی برگزار و اساسنامه نیز اصلاح شد اما در پایان جلسه اختلاف میان چند نفر، کل عظمت کنگره را تحت تأثیر قرار داد تا جایی که آقای کروبی مجددا استعفا نامه خود را ارائه دادند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: حزب اعتماد ملی و شورای مرکزی با استعفای ایشان مخالفت کردند اما او در نهایت اختیارات خود را به شورای مرکزی واگذار کرد.

وی بیان کرد: بنده بارها التماس کردم که من را به عنوان قائم مقام حزب انتخاب نکنند اما کلیه دوستان بجز یک نفر به بنده رأی دادند و پس از آن جلسات ادامه دارد.

حضرتی خاطرنشان کرد: هفته آینده جلسه شورای مرکزی برگزار و برنامه‌های حزب به صورت مدون اعلام خواهد شد.

تشکیل کمیته ای در حزب اعتماد ملی برای پیگیری رفع حصر دبیرکل

نماینده مردم تهران ادامه داد: ما در حزب اعتماد ملی کمیته‌ای را برای پیگیری رفع حصر دبیرکل تشکیل داده‌ایم، جلساتی را در این رابطه برگزار می‌کنیم.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: بنده از زمانی که به مجلس شورای اسلامی رفته‌ام چندین موضوع را تحت بررسی قرار دادم که در رأس آنها موضوع رفع حصر قرار دارد، به آقای مطهری گفتم که می‌خواهم با روشی جدید این مسئله را دنبال کنم. از آن پس 15 ملاقات با اژه‌ای، وزیر اطلاعات و وزیر کشور و هر شخصی که احساس می‌کردم در شورای امنیت ملی عضو است صحبت کردم و شخصا به آنها نامه نوشتم.

وی گفت: بنده نه از موضع یک فرد حزبی بلکه به عنوان الیاس حضرتی نه برای دفاع از آقای کروبی بلکه برای دفاع از جمهوری اسلامی آمده‌ام تا بتوانم حصر را رفع کنم، چرا که این مسئله به نظام ضربات جدی وارد می‌کند و اگر اتفاقی بیفتد چه کسی می‌خواهد خسارت وارده به نظام را جبران کند.

جمهوری اسلامی نیازمند وحدت و انسجام داخلی است

حضرتی تصریح کرد: اکنون جمهوری اسلامی نیازمند وحدت و انسجام داخلی است و باید به اقداماتی بپردازد که باعث دلخوشی مردم می‌شود، لذا شایسته جمهوری اسلامی نیست که خود را درگیر دراویش، حصر و چند فعال محیط زیستی کند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی بیان کرد: در برهه‌ای که آمریکا و تفاله‌های آنها تلاش می‌کنند تا نظام جمهوری اسلامی را خدشه‌دار کنند، ما باید با اقداماتی مثبت مانع از تحقق اهداف آنها شویم، به عنوان مثال وقتی موضوع سپنتا نیکنام حل شد، مردم امیدواری بسیاری به حاکمیت پیدا کردند، لذا تصور کنید اگر حصر نیز رفع شود چه اتفاقی خواهد افتاد.

دولت بیشتر از تغییر تیم اقتصادی  باید به دنبال تحول در برنامه‌ها باشد

حضرتی با اشاره به نشست فراکسیون امید با رئیس جمهور اظهار کرد: تمام خواسته اعضای فراکسیون امید جدیت دولت برای حل مشکلات با یک برنامه شفاف است، دولت بیشتر از تغییر تیم اقتصادی  باید به دنبال تحول در برنامه‌ها باشد و با کار عملی ناامیدی مردم نسبت به مسئولان را از بین ببرد.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی افزود: دولت در حوزه سوخت، صادرات، سامانه نیما، بهداشت و آموزش مردم باید مشکلات را حل کند، ضمن اینکه وزرای کابینه روحانی باید افراد خاص باشند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در جلسه فراکسیون امید با رئیس جمهور، روحانی بخش زیادی از اظهارات اعضای فراکسیون را پذیرفت و عنوان کرد تمام تلاش دولت تفکیک وزارتخانه‌هایی مانند صمت است.

حضرتی تصریح کرد: حزب اعتماد ملی به شکل خاص و اردوگاه اصلاح‌طلبان به شکل عام معتقدند که اصلاح‌طلبان توانایی عبور کشور از این گردنه خطرناک را دارند، لذا رشد اقتصادی، پاکدستی و عدم فساد مسئولان در دوره دولت اصلاحات بی‌نظیر بوده است.

مردم به اعتبار اصلاح‌طلبان به روحانی رأی دادند

وی با بیان اینکه مردم به لیست 30 نفره اصلاح‌طلبان برای مجلس رأی دادند، اظهار کرد: در سال 96 با وجود کاهش مقبولیت روحانی اما مردم به اعتبار اصلاح‌طلبان به او رأی دادند و از سوی خارجی‌ها مانند صدای آمریکا، من و تو، بی‌بی‌سی مدعی استقلال و سلطنت‌طلب‌ها به اصلاح‌طلبان حمله شد، لذا آنان اصلاح‌طلبان را ترمز کار خود می‌دانستند.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: در خارج و داخل مرز جمهوری اسلامی اصل بر زدن اصلاح‌طلبان است، این در حالیست که اگر جریان اصلاحات تضعیف شود، کار به دست خارجی‌ها می‌افتد و برخی افراد نباید از طریق نهادهای امنیتی به ردصلاحیت اصلاح‌طلبان بپردازند. افرادی مانند صفایی و امین‌زاده که توانایی قابل توجهی برای کمک به کشور دارند، اکنون خانه‌نشین و در حال بازی با فرزندانشان هستند.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان سیستم‌شان دموکراتیک بوده و اصولگرایان تند است و رسانه های خارجی درصدد اختلاف‌افکنی بین احزاب و افراد اصلاح‌طلب هستند، من به عنوان اصلاح‌طلب اگر اختلافی در بین اصولگرایان پیش بیاید، ناراحت می‌شوم لذا منافع کشور در این است که ما به اختلافات دامن نزنیم.

حضرتی ادامه داد: پرونده حزب اعتماد ملی در وزارت کشور بوده و کمیسیون ماده 10 احزاب هر تصمیمی اتخاذ کند ما به آن احترام خواهیم گذاشت.

وی افزود: جامعه امروز بیش از هرچیز نیازمند وحدت و انسجام است و آقای جهانگیری تلاش می‌کند تا بتواند ممنوعیت آقای خاتمی را رفع کند.

مردم نیاز به عمل دارند نه سخنرانی

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: وحدت میان حاکمیت و ملت بسیار مهم بوده و استراتژی دشمن این است که شکاف میان حاکمیت و مردم افزایش پیدا کند، به عنوان مثال ترامپ به دنبال حمله نظامی نیست، بلکه می‌خواهد با اتخاذ تدابیری خاص آنقدر فشار را افزایش دهد تا نظام جمهوری اسلامی از داخل امحا شود؛ لذا دولت باید با جدیت سیاست‌های عملی اتخاذ کند و رئیس جمهور باید بداند که مردم نیازمند صحبت و سخنرانی نیستند، بلکه در برهه کنونی تنها می‌خواهند عملکرد وی را ببینند.

حضرتی ادامه داد: یکی از برنامه‌های حزب اعتماد ملی این است که قصد داریم از متفکران و اساتید اقتصاد و حوزه فرهنگ نظرات مفیدی را کسب و از آن استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از 10 روز دیگر ستاد انتخاباتی حزب اعتماد ملی فعال شده و ستاد قدرتمندی حوزه‌های انتخابیه را رصد خواهد کرد، همچنین درباره قانون انتخابات نیز جلساتی برگزار خواهد شد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان تأکید کرد: ما تاکنون منتظر ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت بودیم، اما به دلیل عدم ارائه این لایحه از سوی دولت آن را در مجلس بررسی خواهیم کرد، تلاش داریم که مشکلات حوزه نظارت استصوابی حل شود و بتوانیم لیست اصلاح‌طلبانه قوی برای انتخابات بعدی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار