صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توقف صادرات نفت ایران به نفع هیچ کشوری نیست/ دشمنان با تهدیداتشان راه به جایی نمی‌برند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: توقف صادرات نفت ایران، به نفع هیچ کشوری نیست و اگر نگذارند نفت ما صادر شود، تضمینی نیست که کشورهایی چون عربستان و امارات هم به راحتی بتوانند نفت خود را صادر کنند.

یمرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سخنان تهدیدآمیز دشمن برای تحریم گسترده نفت ایران، اظهار کرد: تحلیل کارشناسان حوزه انرژی این است که حجم نفت صادراتی ایران بسیار زیاد است و دیگر کشور‌ها نمی‌‎توانند جایگزین ما شوند.

وی ادامه داد: عربستان سعودی و امارات خلاف تصورشان، توان صادرات این حجم از نفت را ندارند و نمی‌توانند جایگزین کشورمان در این زمینه شوند.

ظرفیت کشور‌های منطقه در صادرات نفت بسیار محدود است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: ظرفیت کشور‌های منطقه در صادرات نفت بسیار محدود است و نمی‌توانند جای ایران را بگیرند.

صفاری‌نطنزی تاکید کرد: متوقف کردن صادرات نفت ایران، به نفع هیچ کشوری نیست و اگر نگذارند نفت ما صادر شود، تضمینی نیست که کشورهایی چون عربستان و امارات هم به راحتی بتوانند نفت خود را صادر کنند و باید به این موضوع توجه داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه ما خلأ صادرات نفت ایران را پر می‌کنیم، گفت: از یک فرد وابسته و دست‌نشانده انتظاری جز این نیست، اما همان طور که تهدیداتشان در ۴۰ سال گذشته فقط در حد حرف بوده، باز هم راه به جایی نمی‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار