مدیر عامل بندر خشک اصفهان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد؛

احداث بندر خشک برای نخستین بار در ایران/ بندر خشک تسهیل‌کننده امر صادرات با صرفه جویی در وقت وهزینه

مدیر عامل بندر خشک اصفهان گفت: با راه اندازی بندر خشک نقل وانتقالات ریلی به جاده‌ای تبدیل می شود.

حبیب الله بهرامی   مدیر عامل بندر خشک اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به ویژگی این بندر اظهار کرد: با ایجادبندر خشک در منطقه‌‌ای خشک در مرکز کشور می توان با دیگر بندر ساحلی ارتباط برقرار کرد.

وی با بیان اینکه این بندر برای نخستین بار در ایران راه‌اندازی می‌شود،اضافه کرد:بندر خشک که در جنوب شرقی ایستگاه سیستان در اصفهان احداث می‌شود،تسهیل‌کننده امر صادرات و واردات خواهد بود.

مدیر عامل بندر خشک با اشاره به مزیت‌های این بندر عنوان کرد:با اجرای این طرح، دیگر نیازی نیست فعالان اقتصادی برای دریافت یا تحویل بار،به بندر ساحلی مراجعه کنند و با توجه به جایگزین شدن نقل وانتقال ریلی به جای جاده‌ای، تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست،کاهش تلفات جاده‌ای وصرفه جویی در هزینه و زمان دارد.

بهرامی با اشاره به اینکه محل تجمع بار در بندر ساحلی با چالش‌هایی مانند رطوبت و هزینه زیاد انبار روبه رو است،افزود:با افتتاح این طرح، اصفهان محل جمع آوری بار می شود و براین اساس  هزینه انبار داری به مراتب از انبار ساحلی کمتر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تصویب این طرح در دولت خاطر نشان کرد:امیدواریم با همکاری دولت راه‌اندازی آن به جایی برسد و شاهد پیشرفت در این طرح باشیم.

انتهای پیام /س

احداث بندر خشک در اصفهان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.