گرد و خاک خیال رفتن از آسمان خوزستان را ندارد

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش دما و پدیده گرد و خاک در اکثر مناطق استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری، سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان با اشاره به بررسی مدل های منطقه ای و جهانی گرد و خاک بیان داشت: این نقشه ها تداوم وزش بادهای قابل ملاحظه و نسبتا شدید در نیمه غربی و مرکزی استان را نشان می دهند.

وی تصریح کرد: براساس اطلاعیه صادر شده این اداره کل، از روز پنجشنبه شاهد وقوع گرد و خاک در کشور عراق و تاثیر آن روی استان خوزستان بودیم و انتظار می رود گرد و خاک تا روز چهارشنبه با شدت و ضعف بویژه در بعدازظهرها در مناطق غربی و مرکزی خوزستان تداوم داشته باشد.

سبزه زاری اذعان داشت: تداوم گرد و خاک در خوزستان در حالی است که اکثر شهرهای استان از فردا (یکشنبه) دمای 49 درجه به بالا را تجربه می کنند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: ایستگاه های هواشناسی شهرهای شوش و شوشتر در روز گذشته، 5 مردادماه، دمای 51 درجه سانتیگراد را برای این 2 شهر گزارش کردند.

این مقام مسئول افزود: همچنین دمای هوا در روز گذشته در شهرهای اهواز، دزفول، رامهرمز، گتوند، آغاجاری، امیدیه و بهبهان به 50 درجه سانتیگراد رسید.

انتهای پیام/گ

تداوم گرما و گرد و خاک در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.