برگزاری نشست مطبوعاتی اولین نشست امنیت تدافعی و عملیاتی

نخستین نشست علمی امنیت عملیاتی و تدافعی کشور ۲۰ مرداد در ارومیه برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ وحید سلوک معاون آموزشی و دبیر نشست مطبوعاتی اولین نشست امنیت تدافعی و عملیاتی از تجربه کردن تهدیدات در حوزه امنیت سایبری خبر داد و گفت: این تهدیدات ما را بر این داشت تا با دیدگاه پدافند غیر عامل بر این موضوع نگاه بکنیم.

وی افزود همیشه نباید منتظر تهدیدات بود که بعد از به وجود آمدن تهدید سراغ راهبرد دفاعی رفت و برای تامین امنیت نیاز است که همیشه خود را آماده نگه داشت پس نیاز است که با مکانیزم‌ها و استراتژی جدید تهدیدات و نحوه‌ی مقابله با آن‌ها آشنا بود.

وی در این نشست هدف پدافند غیر عامل را واکنش نشان دادن به تهدیدات دانست و گفت: در این حوزه نیاز به شناسایی و تحلیلات امنیتی حس می‌شود.

سلوک از برگزاری ۲ کارگاه آموزشی امنیت سایبری در قالب نت بات‌ها و ابزاری برای شناسایی و مقابله با بات نت‌ها خبر داد.

وی برگزاری اولین نشست علمی امنیت عملیاتی و تدافعی را ۲۰ مرداد در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، دانشگاه ارومیه اعلام کرد و گفت: مخاطبان عموما متخصصین امنیت خواهند بود، اما شرکت برای عموم آزاد است. وی تصریح کرد این نشست شامل چند جلسه سخنرانی علمی توسط متخصصان در حوزه مربوطه و به موازات آن دو کارگاه علمی تخصصی است و برگزار کننده این کنفرانس دانشگاه صنعتی ارومیه و مرکز آپای دانشگاه ارومیه بوده و از تمامی مراکز آپا دانشگاه‌های استان دعوت به عمل آمده است.

وی هدف این نشست را آسیب پذیری سازمان‌های دولتی برای آماده سازی متخصصین برای تهدیدات فعلی دانست.

وی همچنین تهدیدات فعلی را استفاده از آسیب پذیری‌های ویندوز ۱۰ و سیستم‌های هوشمند دانست.

وی در این نشست از هماهنگی نهاد‌های امنیتی و تلاش این نهاد‌ها تقدیر و تشکر کرد.

حضور سخنرانانی از روسیه و ترکیه در نشست علمی

دبیر اجرایی این نشست علمی سخنران دیگر این مراسم اظهار داشت: آقای نیکیتا تاراکانوب از روسیه که در کنفرانس بلک هت ۲۰۱۷ آمریکا حضور داشته است به عنوان محقق مستقل در این نشست علمی به سخنرانی می‌پرازد و آقای کران عبدالله اوغلی از ترکیه در خصوص ارز مجازی و نقاط ضعف و قوت آن به سخنرانی می‌کند، زیرا که هم سرمایه گذار ارز مجازی هست و هم علم این رشته را دارا است.

وی افزود:از دیگر سخنرانان این مراسم می‌توان به آقایان امیر کیانی، رسولی، لاجوردی، بابک وحید آزاد و آقای دارابی که آسیب پذیری سیستم فیسبوک را کشف کرد و از طرف این سایت جایزه‌ای به ایشان تعلق گرفت و خانم طلاوند اشاره کرد.

تاج بخش با بیان این که ثبت نام از طریق سایت poscon.ir انجام می‌شود تاکید کرد: ظرفیت پیش بینی شده ۲۰۰ نفر بوده و مهلت ثبت‌نام تا ۱۳ مرداد است و هزینه ثبت نام برای شرکت در این کنفرانس و کارگاه‌ها مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای دانشجویان و ۲۰۰ هزار تومان برای سایر افراد است و با احتساب کد تخفیف ۵۰ هزار تومان از این مبلغ کسر می‌شود.

وی افزود بیوگرافی مهمانان ویژه و حوزه‌های تخصصی این نشست در همین سایت قرار گرفته شده و در مواقع لزوم به روز رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد برای پوشش بخشی از هزینه‌های برگزاری کنفرانس این هزینه دریافت می‌شود و مدرکی که در کارگاه‌ها ارائه می‌شود از دانشگاه صنعتی ارومیه و سازمان برنامه ریزی بوده و هزینه برگزاری مراسم بالغ بر ۴۰ میلیون تومان برآورد شده است.

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مطبوعات ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.