تامین نیمی از تخم ماهی سفید در مراکز بازسازی ذخایر آبزیان شیرود

بیش از۵۰ درصد تخم ماهی سفید موردنیاز مراکز بازسازی ذخایر آبزیان از رودخانه شیرود تنکابن تامین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی شیخ تبار معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران در بازدید از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی گفت: رودخانه شیرود واقع در ۷ کیلومتری شهر تنکابن یکی از مهمترین رودخانه های مهم در تکثیرماهی سفید بوده که ۵۰ درصدتخم ماهی سفید مورد نیاز شیلاتی از این رودخانه بدست می آید.

وی افزود: به علت فاصله کم تا سر چشمه و بستر سنگی و املاح کم آب، جزء شیرین ترین رودخانه ها در مازندران تلقی می شود و هر ساله هزاران ماهی از گونه های مختلف برای تولید مثل به این رودخانه مهاجرت می نمایند.

شیخ تبار با اشاره به اینکه بر اثر فعالیت های انسانی این رودخانه تخریب شده و شرایط مناسب سالهی گذشته را از دست داده است، افزود: مشکل اصلی این رودخانه احداث دیواره سنگی به ارتفاع حدود چهار متر در ساحل شرقی و امتداد آن تا فاصله ۵۰ متری داخل دریا است که مانع جابجایی طبیعی مصب وحفظ شکل مناسب دهانه رودخانه می شود.

معاون صیدو بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: به منظور ساماندهی رودخانه های مهم کارگروهی خاصی با حضور کارشناسان دستگاه های مرتبط تشکیل شده و به باتوجه به گزارشات رسیده ونیز بازدیدهای میدانی و براساس مصوبات جلسات برگزار شد.

 وی افزود: درحال بررسی وضعیت این رودخانه هستیم و شیلات مازندران با توجه به اهمیت شیلاتی رودخانه شیرود، پیشنهاد دارد دیواره سنگی درناحیه مصب جمع آوری و شرایط به روال قبل بازگردد تا شاهد بازسازی این رودخانه مهم باشیم.

انتهای پیام/ م

نقش مراکز بازسازی ذخایر آبزیان از رودخانه شیرود در تامین تخم ماهی سفید

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.