تاکید سناتور ارشد جمهوری خواه آمریکا بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان

سناتور ارشد جمهوری خواه آمریکا بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تاکید کرد.

تاکید سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا بر خروج نظامیان این کشور از افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان تاکید کرد.

«رند پال» از مخالفان جنگ در افغانستان گفت: بحران این کشور راه‌ حل نظامی ندارد و برقراری صلح در افغانستان تنها از طریق مذاکره امریکا با طالبان و دیپلماسی امکان پذیر است.

این عضو حزب جمهوری خواه آمریکا که شکست طالبان افغانستان توسط آمریکا را غیرممکن می‌داند چندی پیش از دولت ترامپ خواسته بود  با پایان دادن به ادامه جنگ بی‌ثمر در افغانستان هزینه‌های این جنگ را صرف ایجاد پروژه‌های زیرساختی در آمریکا کند.

این عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش از این نیز با ادامه حضور نظامیان  آمریکایی در افغانستان مخالفت کرده بود.

رند پال در حالی مذاکره مستقیم با طالبان را مطرح کرده است که این گروه بارها خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را پیش‌‌شرط آغاز گفت‌وگوهای صلح عنوان کرده بود.

به نوشته تسنیم، آمریکا در سال 2001 به بهانه مبارزه با مواد مخدر و  تروریسم  به افغانستان لشکرکشی  کرد و نه تنها با عث  گسترش تولید مواد مخدر و گروههای تروریستی در این کشور شده  بلکه در ناامنی،کشتار مردم بی دفاع و  تخریب زیر ساخت های افغانستان نیز نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار