همه چیز درباره گرمای مرگبار که در سراسر جهان قربانی می‌گیرد

موج گرمایی شدید تابستان ۲۰۱۸ به ویژه در ماه جولای همه نقاط کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است.

گرما در سطح جهان هم چنان قربانی می‌گیرد!به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در روز‌های اخیر گرمای هوا در نقاط مختلفی از جهان مانند یونان، سوئد، لتونی، سوئد، انگلیس، نروژ، فنلاند، هلند، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، الجزایر، استرالیا و برخی کشور‌های منطقه قفقاز و آمریکای لاتین تلفات جانی و مادی در پی داشته است.الجزایر بالاترین دمای ثبت شده قاره آفریقا را دارد. هفته گذشته بالاترین دمای ثبت شده در این کشور ۵۱.۳ درجه بوده است.

مرکز ملی هواشناسی چین یکشنبه درباره بالا رفتن دما هشدار زرد را تمدید کرد. چین دارای یک سیستم هشدار سه رنگ در هواشناسی است که قرمز به معنای بالاترین سطح هشدار است و نارنجی و زرد برای سطوح پایین‌تر به کار می‌روند.


بیشتر بخوانید:گرمای بی سابقه زمین تا چه تاریخی ادامه دارد؟ 


موج گرما در برخی نقاط چین همچنان ادامه دارد. مناطق گسترده‌ای از مرکز و جنوب چین دمای بین ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتیگراد و حتی بالاتر از ۴۰ درجه در برخی مناطق را تجربه خواهند کرد. این سازمان هواشناسی همچنین درباره افزایش دمای هوا در منطقه اویغور در ناحیه خودمختار سین‌کیانگ و در بخش‌هایی از شمال شرقی این کشور هشدار داده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی نیز اعلام کرد گرمای شدید در یک هفته گذشته جان ۲۷ نفر را در این کشور گرفته است. این مرکز عصر روز یکشنبه گزارش کرد دمای بالای هوا در هفته گذشته در کره جنوبی باعث بیماری بیش از ۲ هزار نفر نیز شده که در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند. آمار رسمی نشان می‌دهد نزدیک به ۶۰ درصد از گرما زدگان افراد بالای ۶۰ سال هستند، اما به افراد در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال نیز هشدار داده شد که مراقبت‌های لازم را به عمل آورند.

سازمان هواشناسی ژاپن هم هفته گذشته در گزارشی آورده بود که بیش از ۸۰ نفر بر اثر گرما در این کشور جانشان را از دست داده‎اند و ۲۲ هزار نفر نیز به بیماری‌های مختلف ناشی از گرما مبتلا شده اند. گرما در ژاپن پیامد‌های بدتری داشت. توفان شدید مرکز و غرب ژاپن در دو روز گذشته به زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر و قطع برق ده‌ها هزار خانه منجر شده است.

در شمال اروپا نیز گرما موجب مرگ دو شهروند انگلیسی شده و ده‌ها نفر را روانه بیمارستان کرد. در کالیفرنیای آمریکا نیز گرمای هوا به همراه باد و رطوبت پایین موجب گسترش آتش‌سوزی شده است. آتش جان ۵ نفر را گرفته، ۳۸ هزار نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده و ۶ هزار منزل مسکونی را در معرض نابودی قرار داده است. از سرنوشت ۲۰ نفر هم اطلاعی در دست نیست.

منبع:میزان

انتهای پیام/

دمای هوا در الجزایر از ۵۰ درجه فراتر رفت

برچسب ها: خواندنی ، دانستنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار