کارشناس سیاست خارجی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با آمریکا برای اروپایی ها تاکید کرد: ایران نباید روی مذاکره با اتحادیه اروپا حساب کند.

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نامه 10 سناتور آمریکایی و درخواست حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم که اتحادیه اروپا، آمریکا را رها کرده و از ایران جانبداری کند.

کارشناس سیاست خارجی گفت: اروپایی ها سعی می‌کنند روابط بینابین داشته باشند. بسته‌ای هم که مبنی بر معرفی شرکت های خصوصی برای ادامه همکاری به ایران پیشنهاد داده‌اند دال بر همین است.

ساجدی درباره اهمیت ارتباط با آمریکا برای اتحادیه اروپا تصریح کرد: نکته اساسی در اینجاست که حجم مبادلات جامعه اتحادیه اروپا با آمریکا نزدیک به 540 میلیارد دلار برآورد می‌شود، در حالی که میزان این مبادلات با ایران 120 میلیارد دلار است. 

وی ادامه داد: چهل هزار سرباز آمریکایی در قالب ناتو در آلمان هستند و یعنی امنیت اروپا هم در اختیار آمریکاست، بنابراین این ساده انگاری است که ما فکر کنیم اروپایی‌ها از ما جانبداری کرده و آمریکایی‌ها را رها می‌کنند.

کارشناس سیاست خارجی با اشاره به موج جدیدی که در راستای مخالفت با سیاست‌های آمریکا به راه افتاده است، گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها بتوانند تا حدودی ملایم در برابر آمریکایی‌ها مقاومت کنند، چنانچه خواست مکرون رئیس جمهور فرانسه، مرکل صدراعظم آلمان و جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس حاکی از این موضوع است.

وی ضمن تاکید بر این اصل که ایران نباید همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد اتحادیه اروپا بچیند، گفت: بهتر است روی مذاکره با اتحادیه اروپا حساب نکنیم، چرا که اروپا هرگز این حجم عظیم مبادلات اقتصادی را رها نمی‌کند. هدف آنها تنها بازی با ایران و وقتکشی است. هرگونه نرمشی از سوی ایران بی‌شک موجب شکست و باخت خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان  با استناد به اختلاف نمایندگان کنگره با ترامپ بیان کرد: ما هر لحظه باید اعتبارات جدید داشته باشیم، چون آمریکایی‌ها استراتژی مدونی در این زمینه  ندارند. ترامپ سیاست مشخصی برای اداره آمریکا و سیاست خارجه این کشور ندارد و مدام در حال اتخاذ تصمیم جدیدی است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
تورم تک رقمی باشه اما قدرت خرید نباشه چه فایده ای داره؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار