ایندیپندنت: دادگاه‎های انگلیس علیه نوجوانان سیاهپوست تبعیض قائل می‎شوند

بررسی‌ها نشان می‌دهد دادگاه‌های انگلیس هنگام محاکمه نوجوانان، احکام سنگین‎تری علیه متهمان سیاهپوست در مقایسه با نوجوانان سفیدپوست صادر می‎کنند.

ایندیپندنت: دادگاه‎های انگلیس ضد نوجوانان سیاهپوست تبعیض قائل می‎شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بررسی‎های جدید نشان می‎دهد نوجوانان سیاهپوست که به قتل متهم می‌شوند ۶۲ درصد بیشتر از نوجوانان سفیدپوستی که به این اتهام بازداشت می‎شوند، با حکم قتل عمد به جای قتل غیرعمد مواجه می‌شوند.

سیستم قضایی انگلیس در بررسی پرونده‌های نوجوانان متهم سیاهپوست و سفیدپوست این کشور به شکلی کاملا صریح احکام سنگین تری را ضد نوجوانان سیاهپوست صادر می‌کند. برای مثال در پرونده‌ای که تعدادی نوجوان سیاهپوست و سفیدپوست به قتل متهم شده بودند برای متهمان سیاهپوست احکام حداکثری صادر شد، اما هیچیک از متهمان سفید پوست این پرونده به بیشتر از ده سال زندان محکوم نشدند.

بررسی احکام صادر شده در دادگاه‌های انگلیس از سال ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که از هر چهار نوجوان سیاهپوست متهم به قتل، برای یک تن احکام مجازات حداکثری صادر شده است. این در حالی است که برای نوجوانان سفیدپوست در انگلیس که به جرائم مشابه متهم شده اند، احکام بسیار سبک‎تری صادر شده و در اکثر پرونده‌ها برای متهمان سفیدپوست حکم زندان کم‌تر از ده سال صادر شده است.

نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای اکثر نوجوانان سفیدپوست در انگلیس که به قتل متهم شده اند حکم زندان کم‌تر از چهار سال صادر شده است.

انتشار نتایج این بررسی‌ها در انگلیس خشم افکار عمومی و فعالان حقوق بشر این کشور را از عملکرد سیستم قضایی آن برانگیخته است و معترضان می‌گویند رویکرد سیستم قضایی انگلیس در قبال متهمان سفیدپوست و سیاهپوست کاملا تبعیض آمیز است و متهمان سیاهپوست در این سیستم با مجازات‌های شدیدتر مواجه می‌شوند و در نتیجه فرصت‌های زندگی آن‌ها در مقایسه با همتایان سفیدپوست شان بدتر است.

سال گذشته هم نتایج بررسی‌ها درباره عملکرد سیستم قضایی انگلیس نشان داد که در مناطق انگلیس و ولز متهمان سیاهپوست چهار برابر بیشتر از متهمان سفیدپوست در معرض محکومیت به زندان قرار داشتند.

زبیده حقو، یک فعال حقوق بشر در انگلیس، گفت: تبعیض ضد نوجوانان سیاهپوست در این کشور زمانی شروع می‌شود که آن‌ها برای درخواست کمک، با مراکز پلیس تماس می‌گیرند و زمانی که به عنوان متهم در برابر قضات دادگاه‌ها حاضر می‌شوند نیز این تبعیض‌ها ادامه می‌یابد. زمانی که احکام دادگاه درباره آن‌ها صادر می‌شود باز هم ضد آن‌ها تبعیض اعمال می‌شود. وی گفت: احتمال بیشتری وجود دارد که دستگاه قضایی انگلیس نوجوانان سیاهپوست را در مقایسه با همتایان سفیدپوست آن‌ها مظنون قلمداد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار