تاثیر میزان آهن خون در تشکیل گلبول قرمز

یک کارشناس تغذیه گفت : میزان آهن در خون سازی و تشکیل گلبول های قرمز موثر است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه همدانی کارشناس تغذیه گفت: کمبود شدید آهن در سال های اول زندگی باعث اختلال در رشد و تکامل مغزی، یادگیری و ضریب هوشی و افزایش ابتلا به بیماری های عفونی کودکان می شود.

وی گفت: ریزمغذی ها و مواد معدنی در کنار کربوهیدرات ها برای بدن مورد نیاز است که متاسفانه کمبود آهن، کلسیم، مس و ویتامین E و D در گروه های آسیب پذیر بویژه در کودکان زیر پنج سال و مادران باردار دیده می شود به طوری که کم خونی ناشی از فقر آهن جزو موارد شایع در کشور است.

همدانی افزود : میزان آهن در خون سازی و تشکیل گلبول های قرمز موثر است و در فرد بالغ مصرف 2 تا چهار گرم آهن بسته به سن و جنس فرد مورد نیاز است.

وی با اشاره به عمده ترین دلیل اختلالات تغذیه ای و کمبود آهن در بدن، عدم دسترسی به مواد غذایی حاوی آهن، عدم اطلاع از نقش رژیم مناسب در زندگی، مصرف آب آلوده، کمبود آهن در رژیم های درمانی و پایین بودن جذب آهن را از این موارد دانست.

این کارشناس تغذیه گفت: از آن جا که کودکان زیر پنج سال از موارد آسیب پذیرند، عدم شروع بموقع غذای کمکی در کودکان، نامناسب مصرف کردن موادغذایی مغذی، داشتن آلودگی های انگلی، بیماری های عفونی و تنفسی از علل بروز کم خونی در این افراد محسوب می شود.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

ریزمغذی ها و مواد معدنی در کنار کربوهیدرات ها برای بدن مورد نیاز است

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار