رئیس پلیس راهور‌ مطرح کرد؛

تمهیدات پلیس برای جریمه نشدن تاکسی های فرسوده/ توقیف در انتظار کامیون های دارای اضافه بار

/خودروهای فرسوده که بخاطر ناتوانی خودروسازان‌ تعویض نمی‌شوند، جریمه نخواهند شد/ پلیس کاری نمی‌کند که فعالیت اقتصادی متوقف شوندرییس پلیس راهو تهران بزرگ با اشاره به مشکلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: برنامه ای داریم تا رانندگان تاکسی های فرسوده جریمه فرسودگی و فقدان معاینه فنی نشوند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور‌ تهران در حاشیه نشست پلیس راهور‌ با فعالین بخش خصوصی حوزه حمل بار و مسافر،‌ ‌گفت:‌ تعدادی از تاکسی‌های تهران در حوزه حمل مسافر در سن فرسودگی هستند و از سویی دیگر برخی کارخانه‌ها که باید از آنها تاکسی خریداری شوند، پاسخگوی نیاز تاکسیرانی‌ نیستند و توان پاسخ به این نیاز را ندارند.

رئیس پلیس راهور‌ تهران با بیان اینکه در حوزه معاینه فنی و فرسودگی خودرو که جریمه برای خودرو در پی دارد یک فکر اساسی کرده‌ایم، گفت: از شهرداری خواسته‌ایم لیست خودروهایی‌ که در سن فرسودگی هستند و به دلیل عدم توانایی خودروسازان‌ برایشان‌ امکان تعویض وجود ندارد را به ما بدهند تا ما برای آنها جریمه صادر نکنیم.

وی افزود: ‌البته کار برای دستگاه‌های مسئول و شرکت‌های تولید‌کننده، مسئولیت سنگینی است که باید بحث حمل و نقل را جدی بگیرند و در اولویت قرار بدهند تا بتوانند به نوسازی کمک کنند.

مهماندار در ادامه به مسائل مربوط به مقررات حمل بار پرداخت و گفت: ‌در این حوزه نواقص زیادی وجود دارد و در حال حاضر ما فقط می‌توانیم جریمه کنیم در حالی که در حوزه برون شهری این طور نیست.

وی ادامه داد: در حوزه برون شهری کسی که اضافه بار داشته باشد، خودرویش‌ متوقف می‌شود و باید ضمن پرداخت جریمه خسارت آسیبی‌ را که به آسفالت وارد کرده را هم پرداخت کند و سپس بار خود را تخلیه کرده و به مسیر ادامه دهد.

رئیس پلیس راهور‌ تهران با بیان اینکه متأسفانه در حوزه درون شهری مقرراتی در این زمینه نیست، اظهار کرد:‌ در حال حاضر بهترین کار توقیف وسیله نقلیه‌ای است که اضافه بار دارد و با هماهنگی مقامات قضایی تلاش می‌کنیم خسارت آسیبی‌ را که این خودروها به آسفالت وارد می‌کنند پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری را مکلف کرده‌ایم تا 2 هفته دیگر برای ما باسکول‌های سیار تهیه کند، گفت:‌ از این طریق خواهیم توانست کار وزن کشی خودروها را انجام داده و با متخلفین‌ برخورد کنیم.

سردار مهماندار در ادامه با اشاره به خودروهای میکس‌ بتن که باید بار خود را قبل از سفت شدن به مقصد برسانند، گفت: دستور داده‌ایم تا همکاران ما با انجمن بتن و اتحادیه نشستی برگزار کنند و در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند و در معابری‌ که در طول روز مشکلی برای تردد نیست، زمینه تردد آنها فراهم شود تا به کارشان‌ برسند.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی نباید کاری کنیم که فعالیت‌های اقتصادی متوقف شوند.

رئیس پلیس راهور‌ تهران با بیان اینکه در حوزه برخورد با اضافه بار خلأ‌های قانونی وجود دارد، گفت: مقررات منسجمی‌ در مورد اضافه بار در شهر وجود ندارد و تخلیه بار در داخل شهر هم دارای خلا قانونی است که در بلند مدت باید این خلا‌ها توسط شهرداری و دستگاه‌های مسئول جبران شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
با این وضعیت اضافه بار نزنیم که ماشین صرف نمیکنه با اضافه بار به سختی دخل و خرج میکنیم
آخرین اخبار