رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری مطرح کرد؛

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به عملیات بیولوژیک/۲ هزار جنگل بان راه به جایی نخواهند برد

آقایی گفت:امسال از ۲۰۰ میلیون دلاری که از صندوق توسعه ملی به حوزه جنگل داری و آبخیزداری تخصیص یافت،۱۰۰ میلیارد تومان صرف عملیات بیولوژیکی شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری در دومین جشنواره روز ملی جنگلبان با اشاره به اینکه عرصه منابع طبیعی و محیط زیست دچار مشکل هستند،افزود: تمامی افرادی که در کشور زندگی می کنند در این شرایط سهیم هستند اما سهم سازمان و بنده در مشکلات محیط زیست بیشتر است.

به گفته آقایی امروز باور من این است که مقام معظم رهبری از عمق جان باور دارند که باید به منابع طبیعی و محیط زیست رسیدگی کرد که به همین دلیل علی رغم شرایط کنونی اقتصاد ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به حوزه جنگل داری و آبخیزداری تخصیص یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دوگروه مشکل را آگاهانه و ناآگاهانه برای منابع طبیعی درست می کنند،افزود: سیستم دولتی به این موضوع اعتقاد ندارد و به بهانه فعالیت اقتصادی و ایجاد درآمد برای تمامی افرادی که می خواهند فعالیت معدنی و راهسازی انجام می دهند،مشکلاتی را ایجاد می کند درحالیکه باید از سازمان جنگل ها مجوز بگیرند .

به گفته وی با وجود وسعت عرصه های طبیعی، ۲ هزار جنگل بان راه به جایی نخواهند برد و تنها جنگل بانان باید در جنگل هایی که آتش است،حضور پیدا کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: امسال از مجموع ۲۰۰ میلیون دلار که از صندوق توسعه ملی به حوزه جنگل داری و آبخیزداری تخصیص یافت،۱۰۰ میلیارد تومان به عملیات بیولوژیکی شد.

انتهای پیام/

عرصه منابع طبیعی و محیط زیست دچار مشکل هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار