مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه، تکمیل و تجهیز تالار مرکزی سنندج از اولویت‌های کاری این اداره کل است، گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان را نیازمند اعتبارات ویژه و جهشی عنوان کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی، امروز در بازدید رئیس طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی سنندج اظهار کرد: پروژه تالار مرکزی سنندج بعد از برگزاری مناقصه به شرکت مهندسی ترپ واگذار شد و ظرف چند روز آینده با فراهم شدن مقدمات اولیه، کار خود را آغاز می‌کند.
 وی با بیان اینکه با شروع به کار این شرکت، پروژه شتاب بیشتری می‌گیرد، عنوان کرد: در قرارداد منعقده، این شرکت موظف است به شرط تامین اعتبار، پروژه را ۱۵ ماهه تکمیل و تحویل دهد.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، پیشرفت فیزیکی حال حاضر پروژه تالار مرکزی سنندج را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه ۳۱ میلیارد تومان برآورد شده است.
 قلعه شاخانی، با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی سنندج از مطالبات و نیاز‌های جامعه فرهنگ و هنر استان است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با پیگیری و تامین اعتبارات ظرف مدت تعیین شده و در کم‌ترین زمان ممکن، این پروژه به بهره برداری برسد.
 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان، سرزمین فرهنگ و هنر است، تاکید کرد: توسعه فضای فرهنگی در استان، یکی از رویکرد‌های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان است که بر همین اساس جذب اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی در دستور کار است.
 وی همچنین گفت: در همین راستا ساخت هفت پلاتو در شهرستان‌های استان آغاز شده است.
 قلعه شاخانی، با اشاره به واگذاری زمین مجتمع فرهنگی و هنری دهگلان به پیمانکار اذعان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای احداث این پروژه ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان برآورد شده است که تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات لازم مجتمع فرهنگی هنری دهگلان ١٨ ماهه به بهره برداری برسد.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین در ادامه بازدید رئیس طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرستان هنر‌های زیبا سنندج، بر تکمیل و تجهیز این هنرستان تا قبل از آغاز سال تحصیلی ۹۸_۹۷ تاکید و خاطر نشان کرد: این هنرستان در حال حاضر در پنج رشته هنرجو می‌پذیرد که با تجهیز آن ظرفیت آموزش هنرجویان رشته‌های مختلف را دارد.

انتهای پیام/م

 مجتمع فرهنگی و هنری  در دهگلان احداث می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.