فارس سومین صادرکننده فرش دستباف کشور

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: استان فارس سومین صادرکننده فرش دستباف کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از ظرفیت‌های خوشه فرش دست باف، گفت: مشارکت و همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در راستای ارتقا تولید و صادرات خوشه فرش دستباف افزایش می‌یابد.

فتوحی بیان کرد: استان فارس با بیش از ۷۰ هزار بافنده فرش دستباف و بافت افزون بر ۳۴۰ هزار متر مربع انواع دست بافته‌ها از قطب‌های اصلی فرش دست بافت کشور محسوب می‌شود.

وی از صادرات ۶۸ میلیون دلاری فرش دست بافت استان در سال گذشته خبرداد و افزود: ۱۷ درصد از صادرات پارسال فرش دست بافت کشور مربوط به فارس بوده و توانسته از نظر وزنی عنوان نخست و از نظر ارزشی عنوان سوم صادرات را به خود اختصاص دهد.

فتوحی با اشاره به حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی از فرش دست باف با ایجاد و راه اندازی خوشه و کنسرسیوم فرش فارس گفت: در سه سال گذشته شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بستر‌های لازم را برای عرضه مناسب دست بافته‌های تولیدی در بازار‌های صادراتی و داخلی فراهم کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تقویت بازار‌های صادراتی از مهمترین برنامه‌های این شرکت در خوشه و کنسرسیوم فرش است، گفت: با توجه به بازار مناسب چین برای فرش دست‌بافت و شاخص بودن فرش دستباف فارس در جهان، پاویون اختصاصی و مرکز فروش دائمی عرضه محصولات خوشه‌ها و کنسرسیوم‌های صادراتی فرش در شهر شانگ‌های چین با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اسفند پارسال راه اندازی شد که این موضوع فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های خوشه فرش فارس در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.

فتوحی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خوشه فرش فارس افزود: با ایجاد و راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و تولید فرش و گبه ارگانیک و مرکز احیا و مستندسازی نقوش در خوشه فرش فارس و فعالیت این مراکز برای نخستین بار در کشور، شاهد تحول‌های مناسبی در زمینه فرش دست‌بافت بوده ایم.

هوشنگ فرجی مدیر توسعه منطقه‌ای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به راهبرد این سازمان در زمینه تنظیم نقشه راه و تدوین مدل‌های توسعه صنعتی منطقه‌ای در کشور بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و برنامه‌ریزی آینده‌نگرانه، تصریح کرد: با هدف اجرای طرح‌های منطقه‌ای و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در مناطق کمتر توسعه‌یافته و مشارکت در زمینه توسعه صنعتی مناطق کشور بررسی‌هایی از ظرفیت‌های موجود در مناطق کشور انجام می‌شود که بازدید از ظرفیت‌های خوشه فرش دست باف نیز در راستای همین رویکرد است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.