معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل غله قم مطرح کردند؛

هرگونه افزایش قیمت نان بدون ابلاغ سازمان تنظیم بازار غیرقانونی است /دلالان، آرد قم را به استان های دیگر منتقل می کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت:هرگونه افزایش قیمت نان بدون ابلاغ از سوی سازمان تنظیم بازار مصداق گران فروشی است و با آن برخورد قانونی می شود.

هرگونه افزایش قیمت نان بدون ابلاغ سازمان تنظیم بازار غیرقانونی است /دلالان آرد قم را به استان های دیگر منتقل می کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم ‌ با اشاره به لزوم نظارت بر قیمت اجناس ضروری اظهار کرد: افزایش قیمت قبل از ابلاغ دولت و مشخص شدن ضریب لزوم افزایش قیمت در استان غیرقانونی است.

وی با بیان این موضوع که راهکارهای لازم برای افزایش قیمت محصولات تعیین‌شده، افزود: با اصل افزایش قیمت بعضی از محصولات مخالف نیستیم اما باید بنگاه‌ها منتظر ابلاغ قیمت از طرف سازمان تنظیم بازار بوده و نمی‌توانند بدون هماهنگی قیمت‌ها را تغییر دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تصریح کرد: افزایش قیمت بدون ابلاغ از طرف سازمان تنظیم بازار در حکم گران‌فروشی بوده و با آن برخورد قانونی می‌شود تا جلوی سوءاستفاده‌های غیرقانونی از شرایط حاکم بر جامعه گرفته شود.

وی به مسئله صدور مجوز تأسیس نانوایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای نانوایی باید بر اساس ظرفیت مناطق صادرشده تا از تراکم نانوایی در بعضی از مناطق جلوگیری شود و این جانمایی باید با هماهنگی اتحادیه بوده تا برای کسب‌وکار مردم مشکلی پیش نیاید.

غضنفری با تأکید بر اجرای عدالت و انتظار مردم از مسئولان بیان کرد: باید همه نانوایی‌ها هر دو نرخ نان را عرضه کرده تا مردم در خرید این کالای ضروری دچار مشکل نشوند البته افزایش قیمت نان در کنار افزایش وزن آن مشکلی نداشته و نباید نسبت به آن سختگیری شود.

وی افزایش قیمت زیر 10 درصد را در حوزه تصمیم‌گیری استان دانست و گفت: در حال حاضر کارگروهی در حال بررسی افزایش قیمت انواع نان در استان بوده اما تا پایان این بررسی و ابلاغ رسمی از طرف دولت هرگونه افزایش قیمتی غیرقانونی و مصداق اخلال در نظم عمومی است.

رادمنش ،مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی قم هم در مورد کیفیت آرد قم گفت: کیفیت گندمی که به کارخانه های آرد استان به قیمت کیلویی 9 هزار ریال فروخته می شود، بالاتر از استاندارد کشوری است.

وی افزود: تمام گندمی که در این کارخانه ها به آرد تبدیل می شود، در قم مورد استفاده قرار نمی گیرد و از سوی دلال های منفعت طلب به سایر استان ها منتقل می شود که این افراد سودجو باید شناسایی شوند.

انتهای پیام/ش

افزایش قیمت نان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.