معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

پرونده تربیت پرستاری مختومه شد/ شفاف سازی درباره کدرشته‌های ۲ دانشگاه علوم پزشکی

حضرتی گفت: بحثی که در رابطه با کد رشته های پرستار بیمارستانی در سال گذشته وجود داشت به طور کامل خاتمه یافته است .

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت در مورد انتخاب کدرشته‌های پرستاری اظهار کرد: کد رشته های پرستاری اعلام شده برای دانشگاه های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان در دفترچه  انتخاب رشته کنکور سراسری با سایر کد رشته های پرستاری اعلامی سایر دانشگاه های علوم پزشکی هیچ تفاوتی ندارد.

 حضرتی گفت: داوطلبینی که در رشته های گروه پرستاری پذیرفته می شوند، در مقطع کارشناسی چهار سال در دانشکده های پرستاری و مامایی تحصیل می کنند و دانشجويان رشته های گروه پرستاری همزمان با تحصیل در دانشکده های پرستاری برای گذراندن دوره های کارآموزی و كارورزی در بخش های مختلف بیمارستانی و مراکز درمانی حضور می یابند.

ماجرای حواشی کدرشته های پرستاری  علوم پزشکی بندرعباس و کردستان

معاون پرستاری افزود: هر ساله ظرفیت های رشته های گروه پرستاری طبق اعلام دانشگاه ها از طریق سازمان سنجش در دفترچه کنکور سراسری منتشر می شود و در دفترچه اعلامی امسال مطلبی در رابطه با کد رشته های پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان اعلام شده بود که باعث برداشت های متفاوت شد.

 حضرتی به نقل از دكتر اكبری، قائم مقام معاون آموزشی تصریح کرد: این کدهای اعلام شده در دانشگاه های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان با کد رشته های پرستاری در سایر دانشگاه های علوم پزشکی هیچ تفاوتی ندارد و دانشجويان اين دانشگاه ها برای گذراندن دوره های بالينی می توانند از ظرفيت بيمارستان های ميناب و سقز نيز استفاده كنند.

پرستاران نگران نباشند، کد رشته پرستار بیمارستانی حذف شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین افزود: بحثی که در رابطه با کد رشته های پرستار بیمارستانی در سال گذشته وجود داشت به طور کامل خاتمه یافته است و گروه های مختلف پرستاری از این جهت نگران نباشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار