اجتماعی شدن سلامت از شاخصه‌های توسعه پایدار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اجتماعی شدن سلامت جامعه را یکی از شاخصه‌های اساسی توسعه پایدار جوامع برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسن قاضی زاده قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت برگزاری اجلاس توجیهی -مشورتی معاونت اجتماعی دانشگاه‌های قطب یک سلامت کشور در ساری گفت: معاونت اجتماعی در ساماندهی سمن ها، خیرین و موسسات خیریه و اجتماعی شدن سلامت جامعه از سلامت بعنوان یکی از شاخصه‌های اساسی توسعه پایدار جوامع است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های معاونت اجتماعی درساماندهی سمن ها، خیرین و موسسات خیریه حوزه سلامت، آغازی برای هدفی بزرگ بود تا امروز شاهد گسترش فعالیت‌های اجتماعی در نظام سلامت باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد دستاورد‌های درخشان دومین نشست توجیهی – مشورتی معاونت اجتماعی در حوره قطب یک نظام سلامت کشور در مازندران نصیب جامعه و خیر و برکات اجتماعی شدن سلامت محقق شود.

وزیر بهداشت از برگزارکنندگان اجلاس روسا و معاونین اجتماعی دانشگاه‌های قطب یک سلامت کشور در ساری تقدیر کرد.

این اجلاس در قالب چهار کارگاه آموزشی با موضوعات راه اندازی جوامع سلامت محله و بین بخشی، جلب مشارکت سمن‌ها و خیریه‌ها، آموزش و پیشگیری و فرهنگ و هنر و ارتقا سلامت برگزار شد و نتایج این کارگاه‌ها به صورت بیانیه پایانی اجلاس مورد تائید و تاکید شرکت کنندگان قرار گرفت.

محمد نصیری مدیرکل خیرین و موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه در سال گذشته خیرین ۱۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند، گفت: در سال گذشته آیین نامه‌ای توسط وزیر ابلاغ شده است که بیمارستان‌های دانشگاهی مکلف هستند یک خیریه داشته باشند و در حال حاضر هیئت امنای ۲۴۰ موسسه شکل گرفته است.

وی با تاکید بر نشست و تعامل با موسسات خیریه، افزود: تعامل با خیریه‌ها جزو وظایف مسوولان شبکه‌ها است و باید جلساتی با حضور این موسسات برگزار شود.

نصیری با بیان اینکه در کلان منطقه یک کشور۱۷ موسسه خیریه حوزه سلامت وجود دارد، ادامه داد: نظارت برحسن انجام فعالیت‌های خیریه برعهده مسوولان شبکه است.

مدیرکل خیرین و موسسات خیریه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت بر توانمندسازی موسسات خیریه تاکید کرد و گفت: سرفصل‌ها و محتوا توانمندسازی موسسات خیریه را برای معاونین ابلاغ شده است که امیدواریم با همکاری معاونین و مسئولان شبکه اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در شبکه‌ها یک رابط امور خیرین وجود داشته باشد، افزود: آیین پلاک گذاری یکسال قبل ابلاغ شده است که در آن نام خیر در وسایل، تجهیزات و زمین گذاشته شود و همچنین باید حداقل سالی یکبار همایش تجلیل و تکریم از خیرین برگزار شود.

نصیری با اعلام اینکه ۲۴۰ گروه جهادی داوطلب در کشور وجود دارد که درنقاط محروم خدمت رسانی می‌کنند، ادامه داد: کلینیک‌های سیار داندانپزشکی نیز در راستای خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم توزیع شده است.

در پایان مراسم از سوی برگزارکنندگان اجلاس تندیس ویژه اجلاس به روسای دانشگاه‌های عضو قطب یک سلامت کشور و معاون اجتماعی وزارت بهداشت اهدا شد.

انتهای پیام/آ

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: علوم پزشکی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار