رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در قزوین:

سرمایه ایرانیان خارج از کشور ۲۴ هزار میلیارد دلار برآورد می شود/باید زمینه سرمایه گذاری برای ایرانیان مقیم خارج مهیا شود

سرمایه ایرانیان خارج از کشور ۲۴ هزار میلیارد دلار برآورد می شود/باید زمینه سرمایه گذاری برای ایرانیان مقیم خارج مهیا شودمحمد حلاج زاده گفت: سرمایه ایرانیان خارج از کشور بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد دلار برآورد می شود که اگر حتی یک درصد آن وارد ایران شود، می تواند تحول خوبی در اقتصاد ایجاد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حلاج زاده رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در حاشیه بازدیداز نمایشگاه بزرگ آثار هنرمندان استان قزوین اظهارداشت: خوشبختانه ظرفیت های هنری ارزشمندی در مناطق مختلف ایران داریم که می تواند ارزآوری داشته باشد و در کشورهای خارجی به فروش برسد.

حلاج زاده بیان کرد:در حال حاضر بیش از  ۷ میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند و این ظرفیت می تواند در حمایت از آثار هنری مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهارداشت:شعار «هر خانه یک اثر هنری» با فرهنگ سازی و بسترسازی می تواند مهیا شود و بویژه این کار در خارج از کشور قابل اجراست و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: در کنار دادن مشاوره های حقوقی و تامین خدمات لازم در حوزه های مختلف به نظر می رسد باید زمینه معرفی استعدادها، توانمندی های صنعتی، تولیدی، کشاورزی و هنری و نیز ظرفیت های سرمایه گذاری در داخل کشور را برای ایرانیان مقیم خارج مهیا کنیم تا بتوانیم بخشی از سرمایه ها را برای حضور در ایران جذب کنیم.

حلاج زاده اضافه کرد: در شرایطی که اقتصاد کشور دچار رکود و مشکلات جدی است باید بتوانیم از همه توان و ظرفیت داخلی و خارجی برای خروج از رکود استفاده کنیم که در این رابطه می توانیم با معرفی اصولی و منطقی توانمندی ها این ارتباط را برقرار کنیم.

وی اظهارداشت:سرمایه ایرانیان خارج از کشور بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد دلار برآورد می شود که اگر حتی یک درصد آن وارد ایران شده و در عرصه های مختلف بکار گرفته شود می تواند تحول خوبی در اقتصاد ایجاد کند.

حلاج زاده تصریح کرد: درصدد راه اندازی بانک اطلاعاتی ایرانیان خارج از کشور هستیم تا بتوانیم برنامه ریزی مدونی برای فعالیت های آینده داشته باشیم.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: درصددیم بزودی نمایشگاهی از فرصت های سرمایه گذاری در مهرماه در قزوین برگزار کنیم تا با استعداد و توان استان در بخش های مختلف آشنا شویم.

وی بیان کرد: آمادگی داریم در خارج از کشور هم نمایشگاهی از آثار هنری و نیز فرصت های سرمایه گذاری در کشورهای هلند، اکراین، استرالیا و اتریش برپا کنیم تا بتوان به اقتصاد هنر و صادرات آثار هنری به خارج از مرزها نیز کمک کرد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارس
۱۹:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
فکدکنم اشتباه کردید درمحاسباتتون. ۲۴ هزارمیلیارد دلار یعنی ۲۴ تریلیون دلار که حتی خیلی از یهودیان ثروتمندهم چنین سرمایه ای ندارند.