با حضور بیش از ۴۰ سفیر و نماینده دیپلماتیک.

جلسه توجیهی مسئولان کنفرانس امنیتی تهران برگزار شد

جلسه توجیهی مسئولان کنفرانس امنیتی تهران با حضور بیش از ۴۰ سفیر و نماینده دیپلماتیک برگزار شد.

جلسه توجیهی مسئولان کنفرانس امنیتی تهران برگزار شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین جلسه توجیهی مسئولان سومین کنفرانس امنیتی تهران با محوریت صلح و ثبات در غرب آسیا و نیز برجام و همکاری ایران و اروپا با حضور بیش از ۴۰ سفیر و نماینده دیپلماتیک برگزار شد.

جلال دهقانی فیروزآبادی رییس دبیرخانه این کنفرانس اظهار داشت: بحث برگزاری کنفرانس‌های امنیتی در سراسر دنیا با توجه به اهمیت آن طی سال‌های اخیر تبدیل به یک مفهوم روابط بین المللی و تأثیرگذار بر حوزه سیاست خارجی تمامی کشور‌ها شده است.
وی افزود: بر اساس تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس مشابه در کشورمان، به همت نهاد‌های مختلف حاکمیتی، کنفرانس اول امنیتی تهران، آذر ماه ۱۳۹۵ برگزار و در ادامه این روند، کنفرانس دوم در قالب یک کنفرانس بین المللی در دی ماه ۱۳۹۶ در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.

رییس دبیرخانه کنفرانس امنیتی تهران با بیان این که کنفرانس دوم با استقبال گسترده داخلی و خارجی مواجه و بازخورد‌های مثبت بین المللی نیز در پی داشت، ادامه داد: امسال نیز روند مربوط به تمهید مقدمات برگزاری کنفرانس سوم آغاز شده است که این جلسه توجیهی با سفرای مقیم تهران نیز در این راستا است.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با ارائه جزئیات بیشتری از کنفرانس سوم یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است دو سمینار داخلی پیش از کنفرانس برگزار شود.

وی اضافه کرد: سمینار اول با عنوان «صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت» که به طور مشترک توسط شورای راهبردی روابط خارجی، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و مرکز بررسی‌های استراتژیک در آذرماه برگزار خواهد شد.

رییس دبیرخانه کنفرانس امنیتی تهران خاطرنشان کرد: «سیاست‌های دفاعی- امنیتی همکاری‌جویانه در غرب آسیا» موضوع سمینار دوم است که به صورت مشترک توسط دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و مرکز مطالعات راهبردی دیپلماسی دفاعی در دی ماه برگزار می‌شود.

دهقانی فیروز آبادی افزود: تمهیداتی نیز در خصوص برگزاری دو کنفرانس منطقه‌ای صورت گرفته است؛ سمینار منطقه‌ای با محوریت طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای امنیت منطقه‌ای خلیج فارس (در یکی از کشور‌های منطقه) و سمینار بین المللی دیگر با عنوان «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا: برجام، ایران و اروپا» در یکی از کشور‌های اروپایی.

جمال شفیعی رییس کنفرانس امنیتی تهران هم در ادامه با اعلام زمان سومین کنفرانس با عنوان «امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا، چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی» که قرار است در روز‌های اول و دوم بهمن ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار شود بر اهمیت برگزاری این کنفرانس با توجه به سطح مهمانان حاضر تأکید کرد.

در این جلسه همچنین کیومرث جاویدنیا معاون بین الملل بنیاد و رییس کمیته بین الملل کنفرانس نکاتی را در خصوص سومین کنفرانس امنیتی تهران مطرح کرد.

در پایان این جلسه ضمن پخش کلیپ کوتاهی از دومین کنفرانس امنیتی تهران، به سوالات برخی از نمایندگان خارجی پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار