چرا بازیکنان تیم امید بعد از قهرمانی در آسیا از سربازی معاف می‌شوند؟

رییس فدراسیون فوتبال خطاب به بازیکنان تیم امید گفته در صورت قهرمانی در آسیا از سربازی معاف می‌شوند.

چرا بازیکنان تیم امید بعد از قهرمانی در آسیا از سربازی معاف می‌شوند؟به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در مراسم بدرقه تیم امید به بازیکنان این تیم وعده داد که در صورت قهرمانی در بازی‌های آسیایی همه آن‌ها از خدمت مقدس سربازی معاف خواهند شد.

اما تاج بر چه اساس و به چه پشتوانه‌ای این وعده را به بازیکنان تیم امید داد؟

همین هفته گذشته بود که بعد از حضور تاج در برنامه «۱۰:۱۰ دقیقه» و صحبت‌های او در صورت لزوم معاف شدن ۷ ملی پوش فوتبال، سردار کمالی رییس رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح مجبور به واکنش و ایراد توضیحاتی شد.

گرچه تاج در مصاحبه خود قوانین مربوط به سرباز قهرمان را برای تیم ملی فوتبال غیر شفاف خواند و خواستار معافیت برای ملی پوشانی شد که در جام جهانی درخشیده اند، اما در مقابل سردار کمالی قوانین مرتبط با سرباز قهرمان را شفاف دانست و به استفاده سایر قهرمانان ورزشی از این قانون و معاف شدن آن‌ها از خدمت سربازی اشاره کرد.

البته ماجرا از زمانی آغاز شد که کیروش یکی از شروط خود برای ادامه فعالیت در تیم ملی را معافیت ۷ بازیکن تیم ملی از سربازی قرار داده بود و در این زمینه نیز تاج با اشاره به شروط کیروش گفته بود: «حرف آقای کیروش این است که اگر سربازان من همانند ۴ سال پیش که در استرالیا ۴ بازیکن خود را نتوانم ببرم نمی‌آیم سرمربی تیم ملی شوم که ۷ بازیکن خود را نمی‌توانم ببرم. این حرف حقی است.»


بیشتر بخوانید: فیلم صحبت های تاج در برنامه «10:10 دقیقه»


سردار کمالی نیز با انتقاد از صحبت‌های تاج در مورد تفاوت‌های فوتبال با سایر رشته‌های ورزشی می‌گوید: یک سوال وجود دارد؛ اینکه چرا برخی‌ها به جای تکیه بر تلاش خودشان و بهره‌مندی از ضوابط و مقررات دیده شده در این قانون که برای همه ورزشکاران است، می‌خواهند از «لطف» بهره‌مند شوند؟ قانون سرباز قهرمان کاملاً مشخص است، این قانون دارای ضوابط و مقررات مشخص است و نمی‌دانم چرا برخی‌ها به دنبال امتیازخواهی در این ماجرا هستند؟


بیشتر بخوانید:واکنش سردار کمالی به صحبت های تاج در برنامه «10:10 دقیقه»


حال، اما تاج به استناد قانون سرباز قهرمان به بازیکنان تیم ملی امید که برای راهیابی به بازی‌های المپیک و قهرمانی بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنند، وعده داده تا در صورت قهرمانی همه آن‌ها از خدمت معاف می‌شوند. امتیازی که هنوز هیچ فوتبالیستی در ایران نتوانسته از آن بهره ببرد، چرا که فوتبال ملی ما سال‌ها است نتوانسته در جام‌های مختلف قهرمانی کسب کند.

قانون سرباز قهرمان چیست؟

بر اساس قانون سرباز قهرمان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، نفرات اول تا سوم قهرمانان بازی‌های المپیک، قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک همچنین مقام آوران اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال می‌توانند از این معافیت بهره‎مند شوند.

بازی‌های المپیک شامل ۲۷ عنوان رشته ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان شامل ۳۴ عنوان رشته ورزشی و بازی‌های آسیایی شامل ۳۹ عنوان رشته ورزشی می‌شود.

همچنین بر اساس این قانون، فرزندان قهرمانان پارالمپیک نیز از خدمت معاف خواهند بود به این ترتیب که: یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که عناوین اول تا سوم را در بازی‎های پارالمپیک کسب کرده باشند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

البته این قهرمانان باید دوره آموزشی خود را در یکی از یگان‌هایی که ستادکل نیرو‌های مسلح برای آن‌ها تعیین می‌کند، بگذرانند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام وظیفه ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
این کارها ناجوانمردانه و دزدی و فساد است چرا عده ای ...را از خدمت معاف میکنید مگر چه کار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
چرا انقدر مردم رو دسته بندی میکنید مگر نه اینکه همه ما از حقوق برابر باید برخوردار باشیم
شکاف طبقاتیکه ایجاد شده یکی از دلیلاش همینه که مسولان مردم رو جدا جدا دسته بندی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
به چه دلیل باید معاف از خدمت شوند مگر کم پول در میآورند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
آن جوانی که در نقاط دور افتاده و محروم زندگی میکنه که در بعضی از مواقع بخاطر اسمش مورد تمسخر عده ای قرار میگیرد باید به خدمت برود از مرزها در شرایط سخت نگهبانی کند و روزی هم نیست که خبر شهادت عده ای از این بزرگواران را مشاهده نکنیم بعد عده ای فوتبالیست با درآمد های نجومی که پول میگیرند فوتبال بازی میکنند و تفریحات لاکچری دارند باید معاف شوند .اگر معاف هم نشوند بجای خدمت در تیمهای نظامی با در آمدهای نجومی به فوتبال ادامه میدهند تا مثلا"خدمتشان تمام شود .این چه عدالتی ست؟
-
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
مگه اینا مفتی فوتبال بازی می کنن
یا این که می رن المپیک تو خوابگاهن هفت هشت نفره ان
یا با اتوبوس رفت و آمد می کنن
شایدم خدا تومن حقوق و پاداش می گیرن
شایدم تو هتل های لوکس ان
شاید هم با هواپیما رفت و آمد می کنن
می خوام صد سال دیگه به المپیک صعود نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ماقعا نمیدونم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
دیگه این را همه میدونن پول و پاداش که جایی نیست اگرم باشه به پایین که میرسه فاتحه پس فقط بهترین راه برای گول مالی سر این عزیزان اینه
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۰:۴۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
چون اصلا قهرمان نمیشن ک همچین پاداشی گذاشتن
آخرین اخبار