وزیر انگلیسی: احتمال خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است

وزیر مشاور در امور تجاری انگلیس اعلام کرد احتمال این که این کشور بدون امضای هیچ توافق نامه‌ای با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج شود بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لیام فاکس، وزیر مشاور در امور تجاری انگلیس، اعلام کرد ناسازگاری کمیسیون اروپا با انگلیس در مسئله خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت)، لندن را به خروج از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق نامه در خصوص روابط آتی خود با این اتحادیه سوق خواهد داد. 

او که یکی از معماران اصلی برکسیت در دولت ترزا می‌، نخست وزیر محافظه کار انگلیس، است، در گفتگو با نشریه ساندی تایمز گفت: احتمال این که انگلیس بدون امضای هیچ توافق نامه‌ای با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج شود بین 40 تا 60 درصد است.

این مقام انگلیسی افزود: «تصور من این است که ناسازگاری کمیسیون اروپا در نهایت انگلیس را به خروج از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق نامه با بروکسل سوق خواهد داد.»

وزیر تجارت انگلیس هشدار داده است اگر برخی سران اروپا از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، تصور می‌کنند انگلیسی‌ها درباره خروج احتمالی از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه بلوف می‌زنند، کاملا در اشتباه هستند.

در فاصله کمتر از هشت ماه به تاریخ اجرایی شدن برکسیت، هنوز هیچ توافقی میان لندن و بروکسل حاصل نشده است و دولت ترزا می‌ در حال حاضر امکان خروج از اتحادیه اروپا را بدون انعقاد توافق نامه منتفی نمی‌داند.

نخست وزیر محافظه کار انگلیس پس از قطعی شدن خروج این کشور از اتحادیه اروپا به هموطنان خود قول داد با انعقاد توافق نامه‌ای مناسب با رهبران اروپا دسترسی حداکثری شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی را به بازار واحد اروپا حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار