سناتور‌های آمریکایی با تصویب طرحی افزایش کمک نظامی واشنگتن به تل‌آویو تا ۳.۸ میلیارد دلار را محقق کردند.

سناتورهای آمریکا بزرگترین کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی را میسر کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر گزارش سایت خبری مینت پرس نیوز سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را تصویب کردند که به موجب آن مسیر افزایش کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی تا بیش از 3.8 میلیارد دلار هموار می‌شود.

 بنابر گزارش مینت پرس نیوز این طرح از نتایج یادداشت تفاهم صورت گرفته میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو در سال 2016 بر سر موضوع کمک امنیتی به رژیم صهیونیستی نشأت گرفته است. طرح موسوم به کمک امنیتی اسرائیل- آمریکا در سال 2018 در حدود 3.3 میلیارد دلار کمک نظامی را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. علاوه بر آن بیش از 500 میلیون دلار به منظور توسعه سامانه موشکی طی 12 ماه آتی به این رژیم اختصاص خواهد یافت. همچنین براساس این طرح یک میلیارد دلار مازاد نیز برای ذخایر تسلیحاتی آمریکا در سرزمین‌های اشغالی پیش بینی شد.

بنابر گزارش وب سایت خبری مینت پرس نیوز در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا در هفته آینده و امضای آن توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این طرح به بزرگترین کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در تاریخ این کشور تبدیل خواهد شد. در این طرح که از نتایج یادداشت تفاهم صورت گرفته میان مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 2016 نشأت گرفته است، تصریح می‌شود واشنگتن 3.8 میلیارد دلار طی ده سال آینده به رژیم صهیونیستی کمک نظامی نماید. کمک نظامی آمریکا برابر با مبلغ 23 هزار دلار کمک سالانه برای هر خانواده در سرزمین‌های اشغالی است.

روزنامه هاآرتص براساس بیانیه ادعایی مقامات لابی صهیونیستی آیپک (کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی) گزارش داد: طرح کمک نظامی آمریکا به اسرائیل در سال 2018 به دنبال حصول اطمینان از این موضوع  است که اسرائیل ابزارهای لازم را در اختیار دارد تا بتواند به تنهایی در مقابل تهدیدات، از جمله حضور ایران در نزدیکی مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی از خود دفاع کند.

آمریکا در سال‌های گذشته کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را افزایش داده است به طوریکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سال 2017 اعلام کرد ما دوستی بهتر از دونالد ترامپ نداریم.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار