رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بیمه سلامت پیش از انتخابات تنها خدمات بهداشتی ملموس جامعه بود/ نسخه پیچی پزشکان الکترونیکی شود

شهریاری گفت: باید نظارت بیشتری روی مسائل بهداشتی داشته باشیم و نسخه های پزشکان به طور الکترونیکی تجویز شوند.

بیمه سلامت پیش از انتخابات تنها خدمات بهداشتی ملموس جامعه بود/ نسخه پیچی پزشکان الکترونیکی شودبه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: مجلس قوانین بسیار زیادی تصویب کرده است و تلاش می‌کنیم در ایران قوانین مدونی را تصویب کنیم.

وی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت طرح بسیار خوبی بود همچنین به مستضعفان فاقد بیمه کمک کرد؛ تنها چیزی که در قبل از انتخابات برای مردم قابل لمس بود طرح بیمه سلامت بود، اما متأسفانه بعد از انتخابات با کمبود بودجه و مشکلات بعدی روبرو شدیم که هیچ جای دنیا این هزینه تراشی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: باید نظارت جدی‌تری به بیمه‌ها می‌شد که با راه‌اندازی این سامانه نظارت‌ها بهتر خواهد شد؛ در ۲ الی ۳ سال اول منابع مالی به خوبی پرداخت شد، اما متأسفانه تیم اقتصادی کشور همراهی نکرد و منابع کافی در اختیار وزارت بهداشت قرار نداد؛ منابع مالی امکان دست و دلبازی را برای ما فراهم نکرد مگر با منابع مالی دولت که همین منابع مالی خیلی هم بی حساب و کتاب نیست و باید بتوانیم این منابع را گسترش دهیم.

شهریاری تصریح کرد: باید نظارت‌ها جدی‌تر باشد و نسخه‌ها الکترونیک شود و پزشک  فعالیتش را در این سیستم ثبت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: اگر صادقانه با مردم رفتار کنیم قطعاً مردم با ما همکاری خواهند کرد چه در دولت و چه در صدا و سیما باید همانطور که خوشایند صحبت می‌کنیم زمانی که پای عمل به میان می‌آید هم آنگونه رفتار کنیم.

نباید طوری رفتار کرد که مردم فاصله طبقاتی را حس کنند

وی ادامه داد: در قانون نظارت مشکلاتی داریم که با کمبود منابع مالی مواجه هستیم باید تعرفه‌ها را کاهش داد و نباید طوری رفتار کرد مردم فاصله طبقاتی را حس کنند، اختلاف طبقاتی شدید وجود دارد که بر خلاف قانون کشور اسلامی است باید هزینه‌ها را کاهش داد و نباید خدمات را کاهش دهیم؛ باید منابع را مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: هزینه عمل‌ها بسیار زیاد است و نمی‌دانم چقدر این عمل‌ها برای فرد ضروری است چراکه برخی از عمل‌ها نه تنها ضروری نیست بلکه مشکلاتی را برای بیمار ایجاد می‌کند.

وی در پایان یادآوری کرد: امیدوارم مسائل مدیریتی، کاهش ندادن خدمات، کاهش هزینه‌ها، مدیریت شود؛ متأسفانه ما مجلسی‌ها و مسئولان بیمه‌های تکمیلی عجیب و غریبی داریم و نگرانی نداریم که به فکر قشر ضعیف جامعه نیستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار