بیش از 5 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی نیازمند تخریب و بازسازی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی در حاشیه بازدید از نوسازی مدارس مهاباد گفت: پنج هزار و 600 کلاس درس در استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی با بیان اینکه پنج هزار و 600 کلاس درس در استان نیاز به تخریب و بازسازی و شش هزار کلاس هم نیاز به مقاوم سازی دارد، گفت: آذربایجانغربی در بهترین شرایط به چهار هزار و 500 کلاس درس نیاز دارد و پیش بینی می شود تا سه سال آینده بیش از دو هزار و 300 کلاس به مدارس استان آذربایجانغربی اضافه شود.

ابراهیم محمدی، با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی استان افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید ، 310 کلاس در قالب 61 طرح آموزشی، عمرانی به مدارس استان اضافه می شود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر419 کلاس کانکسی، 207 کلاس خشتی و سه هزار و 497 کلاس دو نوبته در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی با اشاره به بودجه آموزشی استان گفت: سهم بودجه آموزشی استان پارسال یکهزار و 800 میلیارد ریال بود که از این میزان یکهزار و 400 میلیارد ریال به اعتبارات استانی و 400 میلیار ریال به اعتبارات ملی اختصاص داشت و در مجموع 700 میلیارد ریال تخصیص یافت.

محمدی اضافه کرد: 566 هزار دانش آموز در 23 هزار و 736 کلاس درس آذربایجانغربی تحصیل می کنند که برای تک نوبته شدن مدارس حدود شش هزار کلاس درس نیاز است.

انتهای پیام/ع

بازسازی مدارس در آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.