رئیس جمعیت هلال احمر کشور درزاهدان؛

اختصاص ۲۰۰۰ تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۲۰۰۰ تانکر آبرسانی بمنظور تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان توسط این نهاد خریداری شده و به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز در استاندار‌ی برگزار شد، اظهار داشت: خشکسالی به عنوان یک بحران طبیعی اقلیم گرم و خشک کشور ایران اسلامی را فراگرفته است.

وی افزود: پیشه اکثر ساکنین منطقه سیستان، دامداری و کشاورزی است که متاسفانه بحران خشکسالی زندگی این افراد را درگیر کرده است.

دکتر پیوندی با اشاره به این که جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادی و بشر دوست زمانی که حیات و زندگی آدم‌ها ها به خطر می‌افتد وارد عمل می‌شود، اذعان داشت: زندگی و جان مردم در جنوب شرق کشور به خطر افتاده و جمعیت هلال احمر طبق وظایف خود به آسیب دیدگان بحران خشکسالی کمک می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: اگر چه بحث بحران خشکسالی در سراسر کشور مطرح است، اما شدت این خشکسالی در هیچ نقطه کشور به اندازه جنوب شرق کشور نیست.

وی افزود: خشکسالی پدیده‌ای قابل پیش بینی است و در گذر زمان اتفاق می‌افتد ازین رو باید برای کاهش میزان خسارات و کمک به آسیب دیدگان اقدام موثری صورت گیرد.

دکتر پیوندی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر به دنبال حل مشکل خشکسالی نیست و در این زمینه مسئولیتی برعهده ندارد، اما در صورتیکه دستگاه‌های متولی در این زمینه و بخصوص راه اندازی کمپین‌های آگاهی رسان از ما کمکی بخواهند قطعا دریغ نخواهیم کرد.

وی اذعان داشت: امیدواریم علل بروز حادثه خشکسالی به درستی تحلیل و برای کاهش و جبران خسارات ناشی از آن تدابیر موثری اندیشیده شود.

دکتر پیوندی ضمن بیان اینکه کمک در آبرسانی به نقاطی که دسترسی به آب آشامیدنی دشوار است یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در استان است، خاطر نشان کرد: حدود ۲ هزار تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی ۵۰۲ روستا تا زمان شروع فصل بارش، خریداری شده و امیدواریم با کمک آبفای استان آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

وی افزود: توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته مواد غذایی بین خانواده‌هایی که به دلیل خشکسالی درگیر خشکسالی شده اند یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان است.

رئیس جمعیت هلال احمر راه اندازی کاروان‌های سلامت برای افزایش سطح سلامت مردم استان را یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر برای کاهش تنش‌های حاصل از خشکسالی دانست و افزود: ۱۹ استان کشور به همراه تیم‌های پزشکی و سلامت خود به یاری ۱۹ شهرستان سیستان وبلوچستان آمده اند تا بخشی از مشکلات منطقه را بهبود بخشند.

وی افزود: طراحی راه اندازی معیشت‌های جایگزین و رفع مشکلات عمرانی هم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد، اما خارج از حوزه وظایف جمعیت هلال احمر است و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: کمپینی که تحت عنوان «نذر آب» طراحی شده به دنبال افزایش سطح مشارکت‌های مردمی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پویش نذر آب فقط مختص سیستان و بلوچستان نیست و استان‌های کرمان و خراسان جنوبی را هم در برمی گیرد، گفت: هموطنان می‌توانند با ارسال عدد ۴ به شماره ۲۰۹۹۹۹۹ می‌توانند روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان از خشکسالی در نواحی جنوب شرقی کشور کنند

انتهای پیام/ع

راه اندازی کمپین نذرآب در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار