هدف گذاری ایجاد 90 هزار شغل / سه هزار و 600 میلیارد ریال سهم استان اصفهان از اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در مجموع ایجاد 90 هزار شغل برای استان اصفهان در سال 1397 هدف گذاری شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی کاشان و آران و بیدگل در اتاق بازرگانی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال در مجموع 120 هزار میلیارد ریال برای اشتغال در روستاهای کشور اختصاص یافته که معادل آن از سوی بانک ها تامین خواهد شد و سهم استان اصفهان از این رقم سه هزار و 600 میلیارد ریال است.

وی سهم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از این محل را به ترتیب 130 و 70 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:  با این اعتبار ایجاد 20 هزار شغل تا پایان سال جاری در روستاهای استان اصفهان  پیش بینی می شود.

نیرومند اظهارداشت: سال گذشته ایجاد 60 هزار فرصت شغلی برای این استان هدفگذاری شده بود که نزدیک به 46 هزار شغل از این سهمیه بر اساس سامانه رصد محقق شد که این آمار با کد ملی افراد قابل رصد و راستی آزمایی است.

ایجاد 90 هزار شغل برای استان اصفهان

به گفته وی، در مجموع 90 ایجاد هزار شغل برای استان اصفهان در سال 1397 هدف گذاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه دولت به رغم رویدادهای اخیر در حوزه اقتصادی پنج طرح مهم را در دست پیگیری و اجرا دارد گفت: ایجاد اشتغال در روستاهای کشور یکی از آنهاست.

نیرومند، در ادامه با اشاره به اینکه 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز از سوی دولت برای واحد‌های تولیدی بزرگ و شهرهای صنعتی اختصاص داده شده است گفت: این تسهیلات 18 درصد کارمزد دارد و البته یارانه هم به آن تعلق می گیرد.

وی، بررسی تمهید راهکارهای مناسب در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور فرمانداران، بانک ها و دستگاه های اجرایی را برای جذب این رقم و کمک به ایجاد اشتغال در استان اصفهان تاکیدکرد و گفت: پیگیری اجرای طرح هایی مانند کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی یکی از این راهکارها است.

به گفته وی، تزریق منابع مالی به تنهایی منجر به ایجاد شغل نمی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نرخ بیکاری در این استان در سه ماهه نخست سال جاری را 13.3 درصد یادآورشد و گفت: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 16.1 درصد بود.

نیرومند در پایان نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در استان اصفهان را 20.8 درصد دانست و گفت: این رقم 2 برابر بیشتر از سایر گروه ها (9 درصد) است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.