بیوگرافی ملی پوشان تیراندازی با کمان ایران در جاکارتا

سیزده ملی پوش کماندار کشورمان به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام می‌شوند که سه ورزشکار این تیم افتخارآفرینی بیشتری را ایران داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیراندازی با کمان ایران از جمله رشته‌های مدال آور و از شانس‌های کسب سکو به ویژه در بخش کامپوند در بازی‌های آسیایی است و در سه دوره حضورش در بازی‌های آسیایی در بخش کامپوند انفرادی و تیمی موفق به کسب مدال شده است. در حالی که در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، تیم ملی تیر وکمان ایران با ۸ سهمیه در ریکرو و بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون با ۸ سهمیه در کامپوند حضور داشت، در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا ۱۳ نماینده در ۲ بخش ریکرو و کامپوند از کشورمان حضور دارند.

در بین ورزشکاران اعزامی ایران به جاکارتا در این رشته ورزشی سه بازیکن در دوره‌های قبلی برای کشورمان افتخارات بیشتری را کسب کرده اند که در این گزارش به بررسی بیوگرافی این سه بازیکن می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: مراسم بدرقه کاروان ایران اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا + تصاویر


زهرا نعمتی

  • زهرا نعمتی متولد دهم اردیبهشت ماه ۱۳۶۴ عضو تیم‌ ملی تیراندازی با کمان بانوان و همسر «رهام شهابی‌پور» عضو تیم‌ ملی تیراندازی با کمان آقایان معلول کشورمان است. این زوج کماندار، پس از دریافت نشان طلای زهرا نعمتی جشن عروسی خود را در دهکده المپیک لندن ۲۰۱۲ برگزار کردند.
  • زهرا نعمتی با به دست آوردن مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخه ریکرو انفرادی اولین و تنها خانم در تاریخ ورزش کشورمان است که توانسته است نشان طلا در سطح المپیک و پارالمپیک را به دست آورد و نام خود را برای همیشه در ایران جاودانه کند.
  • او در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که در قسمت تیمی، تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را تشکیل می‌دادند، توانستند با قرار گرفتن در جایگاه سوم نشان برنز این رقابت‌ها را به‌دست آوردند.
  • نعمتی همچنین نخستین ورزشکار اهل ایران، نخستین خانم آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته در 2 رویداد و رقابت مهم المپیک و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ کسب سهمیه کند و همچنین با پرچمداری ایران در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ با تصمیم کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران اولین بانوی مسلمان معلول است که پرچمدار کاروان المپیک یک کشور شده‌ است.
  • نعمتی در سال ۲۰۱۳ از طرف «بنیاد بین‌المللی اسپورت آکورد» در مراسمی با حضور رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش روسیه و روسای فدراسیون‌های جهانی و نامزد‌های معرفی‌شده برای دریافت جایزه برترین ورزشکار در شهر سن پترزبورگ روسیه موفق به کسب جایزه معتبر ورزشکار برتر پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن شد.
  • یک نکته قابل توجه درباره زهرا نعمتی این است که او به صورت مادر زادی معلولیت نداشته است و پیش از این که به ورزش تیروکمان روی آورد عضو تیم‌ ملی تکواندوی بانوان ایران بود و پس از یک سانحه رانندگی در سال ۱۳۸۳ ویلچرنشین شد.

اسماعیل عبادی

  • اسماعیل عبادی متولد بیستم مرداد ۱۳۵۵ در شهر آبیک قزوین یکی از اعضای تیم ملی تیراندازی کامپوند مردان کشورمان بود که در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار در مسابقات جهانی تیراندازی با کمان در کپنهاگ به مقام قهرمانی رسید.
  • عبادی توانست در هشتمین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴، اینچئون، در بخش تیمی رشته کامپوند، به همراه مجید قیدی و امیر کاظم‌پور با شکست دادن تیم ملی تیروکمان فیلیپین به مدال برنز مسابقات دست یابد و با پیروزی در برابر حریف هندی خود در فینال کامپوند مردان در جایگاه نخست بایستد و نشان طلا را به دست بیاورد.

میلاد وزیری

  • میلاد وزیری تیمورلویی متولد نوزدهم خرداد ۱۳۶۷ و یکی از اعضای تیم ملی تیر و کمان کشورمان در رشته ریکرو است که توانست با شکست حریف سرسخت تایلندی خود نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار شد را بدست بیاورد و با این قهرمانی جواز حضور در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ را از آن خود کند.
  • اگر چه وزیری به همراه زهرا دهقان در اعتراض به اخراج مربی کره‌ای تیم ملی، اردوی آمادگی برای المپیک را ترک کردند، اما سرانجام به اردو بازگشتند و عازم المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شدند که با قرار گرفتن در جایگاه سی و نهم در مرحله مقدماتی این مسابقات، در مرحله حذفی برابر حریف کاربلد مکزیکی خود با شکست مواجه شد و از این رقابت‌ها حذف شد.

بیشتر بخوانید: لیست رشته‌های اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸+زمان بندی مسابقات


انتهای پیام/

بیوگرافی افتخار آفرینان تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار