زاهدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مشکلی در تامین داروی بیماران آنکولوژی نداریم/ کمبود دستگاه های رادیوتراپی در برخی از مراکز استان‌ها

یک متخصص آنکولوژی گفت: با توجه به اوضاع تحریم‌ها در حوزه دارو و درمان بیماران آنکولوژی مشکلی نداریم.

مشکلی در حوزه داروی بیماران آنکولوژی نداریم /کمبود دستگاه های رادیوتراپی در برخی از مراکز استان‌هافاطمه زاهدی متخصص آنکولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهارکرد: با  توجه به تحریم‌ها در تامین داروهای بیماران سرطانی مشکل جدی نداریم .

وی در ادامه بیان کرد: در حوزه آنکولوژی نیز با توجه به هزینه بالای داروهای ضد سرطان و با توجه به اینکه همه مردم قدرت خرید داروهای گران قیمت را ندارند پزشکان تولیدات داخلی را پیشنهاد می‌کنند تا در روند درمان بیماران سرطانی شاهد مشکلاتی نباشیم.

توزیع نامتقارن دستگاه های رادیوتراپی سرطان در کشور

زاهدی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه بیماران سرطانی وجود دارد، توزیع دستگاه‌های رادیوتراپی در برخی مراکز استانهاست و از آنجا که دستگاه‌های رادیوتراپی در کنار دارودرمانی و شیمی درمانی یک طرح مکمل است باید متولیان سلامت برای  بهره‌مندی بیماران از دستگاه‌ها  و توزیع دستگاه ها و تجهیزات رادیوتراپی اقداماتی را انجام دهند تا بیماران در این شرایط  به نقاط گوناگون جابه‌جا نشوند.

یک متخصص آنکولوژی گفت: عدالت در سلامت یکی از شعارهای بهداشت و درمان کشور است که امیدواریم با مشارکت خیرین سلامت  شاهد توسعه مراکز درمانی در استان‌های کشور و به کارگیری دستگاه‌های رادیوتراپی در این مراکز  باشیم.

وی افزود: در کشور به ازای هر صد هزار نفر کمتر از 200 نفر درگیر آنکولوژی هستند و درمان سرطان با روش‌های مختلفی انجام می شود که به 3 بخش جراحی، راديوتراپی و دارودرمانی تقسيم می شود و حدود  40 درصد سرطان‌ها با جراحی، 40 درصد با راديوتراپی و تنها حدود 20 درصد از سرطان‌ها با دارودرمانی قابل درمانند .

زاهدی گفت: برای کاهش ابتلا به آنکولوژی در کشور باید سطح زندگی سلامت محور به تمامی آحاد جامعه  آموزش داده شود و رسانه‌ها و نهادهای سلامت محور دوشادوش وزارت بهداشت در امر آگاه‌سازی مردم پیش روند.

خودمراقبتی و پیشگیری باید اولویت بهداشت و درمان باشد

وی  اظهار کرد:در طرح تحول خدمات خوبی برای درمان بیماران سرطان در نظر گرفته شده است و بسیاری معتقدند وزارت بهداشت باید در عرصه پیشگیری بیش از درمان سرمایه‌گذاری کند تا شاهد کاهش آمار بیماری‌های غیر واگیر در جامعه باشیم.

وی در پایان گفت: موضوع سلامت در جامعه نیازمند آگاه‌سازی است و با توجه به اینکه نیمی از سرطان‌ها با آگاهی جامعه از سبک زندگی سلامت قابل پیشگیری است باید موضوع خود مراقبتی و سبک زندگی جزو اولویت‌های وزارت بهداشت باشد.

انتهای پیام /

برچسب ها: سرطان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار