باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

عصر پایتخت‌نشین‌ها در «تهران من»/ طولانی‌ترین برنامه رادیو تهران با صدای جوانی به گوش می‌رسد

برنامه رادیویی «تهران من» هر روز گزارشی چند ساعته از یک عصر تابستانی را پخش‌ می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیو تهران پس از اسباب کشی به ساختمان شهدای رادیو چند سالی است که از ارگ بیرون آمده و در کنار دیگر شبکه های رادیویی در ساعت های مختلف با برنامه های متنوع رادیویی به روی موج اف ام، ردیف 94 می رود.

این شبکه رادیویی با وجود گروه های مختلف اخلاق و زندگی شهروندی، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، تهران و رویدادها و تفریحات و سرگرمی در ایام تابستان سعی داشته برنامه های شاد و مفرحی را پخش کند، ضمن اینکه توجه خود را به مسائل روز کشور به ویژه تهران از یاد نبرده است و هر روز عصر از ساعت 17 به مدت سه ساعت و نیم میزبان شنوندگان خود می شود.

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

روز خبرنگار و هفته ای که به نام خبرنگاران است، بهانه ای شد تا رادیو تهران در هر برنامه از یک رسانه برای حضور در برنامه های رادیویی دعوت کند، ما هم دوشنبه پانزدهم مرداد ماه، به مهمانی برنامه «تهران من» دعوت شدیم.

«تهران من» عنوان برنامه ای است که با دو گروه جوان و پرشور هر هفته با پرداختن به خبرهای روز تهران سه ساعت شاد و البته قابل تأمل را روی آنتن می برد.

پخش رادیو تهران از ارگ و میدان پانزده خرداد به ساختمان قدیمی پخش سازمان صدا و سیما منتقل شده است. ساختمانی که اگرچه قدیمی است، ولی نیروهای جوانی را درون خود دارد. البته جوان بودن گروه های برنامه ساز را از سر و صدای بین راهروها و استودیوها می شود فهمید.

رادیو تهران در آن ساعت در پیک برنامه های رادیویی قرار دارد. به گفته بشیر جعفرنیا سردبیر برنامه، «تهران من» هر روز با یکی از عوامل برنامه و به شکل متفاوت شروع می شود. در برنامه دوشنبه اسماعیل باستانی به عنوان تهیه کننده برنامه را آغاز کرد و بعد از یک فاصله موسیفی امین قاضی گوینده پشت میکروفن رفت.

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

«تهران من» با معرفی موضوع  «ترافیک» و با مطرح کردن سوال «گره کور ترافیک چگونه باز می شود؟» از مخاطبان به شکل رسمی آغاز شد و در فواصل مختلف «دکتر میثم» میثم عبدی به بیان راهکارهای مختلف پرداخت.

پشت اتاق شیشه‌ای اجرا، جعفرنیا سردبیر «تهران من» از بخش های مختلف این برنامه می گوید: «ما می خواهیم بخشی از اتفاقاتی که تا ظهر در پایتخت رقم خورده است را برای مردم روایت کنیم. ما بخش های مختلفی داریم که در نیم ساعت اول موضوع برنامه و معرفی بچه ها را داریم و پس از آن «دکتر میثم» که کاراکتر طنز برنامه ماست در کنار امین قاضی قرار می گیرد. البته در بخش «دکتر میثم»، او می تواند با نگاه طنزی که دارد درباره همه اتفاقات اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... نظر بدهد.»

سردبیر و تهیه کننده برنامه های رادیو تهران، بیان کرد: «در این فاصله سه ساعته، محمدرضا احمدی کارشناس ورزشی ماست که در کنار خواندن خبرهای ورزشی روز، ارتباط تلفنی با یکی از مسئولان ورزشی می گیرد و سعی می کند لحظات طنزی را بین خودش و قاضی مطرح کند. همچنین در بخش فرهنگی - هنری، غزل نهانی ارتباط مستقیم با هنرمندان و چهره های برجسته می گیرد و با آنها به گفت‌وگو می پردازد.»

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

جعفرنیا از دیگر بخش های این برنامه مانند «آشپزی»، «چالش های سیاسی» و ... از ریتم تند «تهران من» در یک بازه زمانی سه ساعته گفت و درباره حضور تهیه کننده و سردبیر در این برنامه بیان کرد: «اگر شما امروز در برنامه ما شاهد تهیه کننده و سردبیر هستید به این دلیل است که در این مدت سه ساعت، خلأ در برنامه ایجاد نشود و بتوانیم با مخاطبان همراه باشیم. با این وصف که اسماعیل باستانی به عنوان تهیه کننده فقط به بخش های موسیقایی برسد و من به عنوان سردبیر محتوای برنامه را بررسی کنم تا اگر متوجه شدم در جایی ریتم برنامه اُفت کرده با جابه‌جایی آیتم هایم، این خلأ را پر کنم.»

در بین گفت‌وگوی ما با جعفرنیا، بارها به اجرای امین قاضی اشاره شد. او از گویندگان توانمند رادیو تهران است که فعالیت خود را از عرصه دوبله و صداپیشگی شروع کرد. در شبکه تهران یک بخش به اسم «استودیو صدای شهر» مرسوم است که در همه بخش های رادیویی پخش می شود، به همین دلیل همزمان با پخش «صدای شهر» فرصتی را پیدا کردیم تا با قاضی گوینده «تهران من» صحبت کنیم؛

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

قاضی مجری این برنامه از اجرای ریتمیک خود در برنامه «تهران من» گفت: «اصولا در برنامه عصرگاهی سعی می کنم مدل اجرایم پر انرژی و ریتمیک باشد، درواقع در اجراهایم احساس می کنم در این زمان که ترافیک است، اجرای من نباید برای مردم خسته کننده باشد و عصرشان باید بخیر شود. اولین چیزی که در این برنامه در نظر گرفتم این است که خودم هم از همین مردم هستم.»

مجری برنامه «تهران من» ادامه داد: «در تمام زمان اجرای برنامه خودم هستم و فکر می‌کنم اگر مجری یا گوینده‌ای بخواهد خلاف این باشد، مردم او را قبول نمی کنند. به عقیده من این برنامه، خیلی متن محور نیست و بیشتر ریتمیک است.»

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

برنامه با سرعتی بالا پیش می رود و با حضور محمد رضا احمدی کارشناس ورزشی، برنامه وارد بخش دوم می شود. احمدی پس از ورودش به استودیو، خبرهای ورزشی را مرور می کند و عوامل پشت صحنه سعی در برقرار کردن ارتباط با مهمان تلفنی آن دارند تا با پاسخ به معافیت اعضای تیم ملی فوتبال امید، این موضوع را نیز بررسی کنند. اما یکی از بخش های جذاب این برنامه حضور تلفنی حسین رفیعی برای آموزش آشپزی است. پس از پیشنهاد شام رفیعی، حال و هوای برنامه متنوع تر می شود و با بحث های اقتصادی و سیاسی رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد که با حضور کارشناس اقتصادی و سیاسی در اتاق شیشه ای پیش می رود.

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

با توجه به راه های ارتباطی که با مخاطبان وجود دارد، بخش پایانی برنامه با پاسخ دادن به سوالات و پیامک های شنوندگان روی آنتن رفت و بعد از یک رفت و برگشت رسانه ای به استودیو «صدای شهر» و اعلام مسیر های ترافیکی تهران در حوالی ساعت 20 «دکتر میثم» به استودیو بازمی گردد و به جمع بندی مطالب خود در طول برنامه می پردازد. همچنین پس از صحبت‌های پایانی امین قاضی، مستندی از رشادت های شهید عباس بابایی پخش شد و برنامه به پایان رسید.

عصر پایتخت نشین ها در «تهران من»/ «تهران من» با بیشترین ساعت در رادیو تهران به روی آنتن می رود/

گفتنی است؛ برنامه رادیویی «تهران من» کاری از گروه تهران و رویدادها، به تهیه کنندگی اسماعیل باستانی، سردبیری بشیر جعفرنیا، گویندگی امین قاضی، میثم عبدی و حضور محمد رضا احمدی، حسین رفیعی و ... هر روز از ساعت 17 به روی آنتن شبکه رادیویی تهران می رود.

انتهای پیام/

 

گزارش پشت صحنه برنامه رادیویی تهران من

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غفور
۰۶:۲۲ ۱۰ دی ۱۳۹۸
عالی ممنون ازھمگی
آخرین اخبار