پایان شهریورماه شبکه اضطرار در استان يزد به روز رسانی می شود

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: فرکانس شبکه اضطرار در استان يزد پایان شهریور ماه بروزرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی هادی‌نسب مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به راه‌اندازی مرکز عملیات اضطراری اداره کل مدیریت بحران استان، گفت: شبکه اضطرار با هدف مدیریت ارتباطات و سهولت و تعامل سازمان‌های مسئول زمان وقوع بحران راه اندازی شده است و باید تمام سعی خود را برای تقویت و گسترش این شبکه انجام دهیم تا در زمان بحران از بسیاری از پیش آمد‌ها که به علت نبود ارتباط موثر رخ می‌دهد، جلوگیری نماییم.

هادی نسب افزود:در صورتی که بحرانی رخ دهد پیش بینی می‌شود بسیاری از شبکه‌های مخابراتی به علت استفاده انبوه مشترکین جهت کسب اطلاع از وضعیت اقوام و دوستانشان مختل گردد که همین امر موجب ایجاد مشکل در ارتباط گیری و کاهش ارائه خدمات به مردم خواهد شد که این شبکه در گام اول می‌تواند در ارائه این خدمات موثر باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون اداره کل مدیریت بحران استانداری به صورت ٢٤ ساعته آماده پاسخگویی به تمامی دستگاه‌های امدادی ستادی استان است و با فعالیت این شبکه، بخشی از مشکلات ارتباطی بین دستگاه‌های امدادی مرتفع گردیده است.

هادی نسب افزود: مهمترین عامل در اجرای صحیح مانور‌ها ارتباط سریع برای مدیریت صحنه است که این شبکه می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود:  داشتن ارتباط سریع و مطمئن را یکی از اصول فرماندهی میدان در حوادث دانست و از دستگاه‌های عضو شبکه اضطرار خواست تا در این زمینه آمادگی لازم راکسب نمایند.

هادی نسب ادامه داد: بر اساس مبانی اسلامی نجات جان هر انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در زمان وقوع بحران، در کمترین زمان و با حداقل چالش بتوانیم به یاری و نجات جان مصدومان بپردازیم.

وی ضمن ارزیابی وضعیت فعالیت دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها در اجرا و استفاده از شبکه بی‌سیم اضطرار، ارتباط بی سیم را در زمان وقوع حادثه غیرمترقبه، ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و بر آمادگی دستگاه‌های امدادی استان برای استفاده از این شبکه تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

راه اندازی شبکه اضطرار در استان يزد در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار