طراحی جدید Navigation در سیستم عامل اندروید 9 پای +تصاویر

گوگل در جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید از ویژگی ژست‌های جدید صفحه نمایش رونمایی کرد.

طراحی جدید سیستم عامل اندروید 9 پای را ببینید +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت گوگل سرانجام به صورت رسمی از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید رونمایی کرد. نسخه جدید اندروید که با شماره 9 عرضه می‌شود، اندروید " پای" - " Pie " نام دارد؛ این واژه در اصل به معنای نوعی کلوچه است که از میوه‌های تازه به خصوص سیب تهیه می‌شود.

گوگل اعلام کرده است که اندروید 9 پای در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل در دسترس است و دستگاه هایی نیز که در نسخه بتای این سیستم عامل با گوگل همکاری داشته‌اند تا پایان پاییز 2018 آپدیت نسخه نهم را دریافت خواهند کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که در نسخه‌های قبلی اندروید وجود نداشت و در نسخه جدید به این سیستم عامل اضافه شده است، قابلیت ژست‌های جدید یا همان navigation است. با افزودن این قابلیت تعداد دکمه‌های پایین صفحه نمایش از سه به دو کاهش یافته است، به این شکل که گزینه بازگشت در کنار گزینه navigation قرار گرفته است و گزینه‌های " صفحه اصلی " و " پنجره‌ نرم افزارهای در حال کار " به کلی حذف شده‌اند.

صفحه navigation به صورت یک خط کوچک در پایین صفحه، نمایش داده می‌شود و این ویژگی را دارد که کاربر در هنگام استفاده از هر نرم افزاری می‌تواند با لمس این خط آن را بالا آورده و همزمان از برنامه دیگری استفاده کند. همچنین قابلیت کپی متن نیز در navigation گنجانده شده و روند کار کاربر را تسریع می‌بخشد. گفتنی است که ویژگی فوق پیش از این توسط شرکت اپل در آیفون 10 مورد استفاده قرار گرفته بود و حال شاهد عرضه آن بر روی اندروید پای هستیم.

در ادامه تصویری از قابلیت ژست‌های جدید در اندروید 9 پای را مشاهده می‌کنید:

طراحی جدید Navigation در سیستم عامل اندروید 9 پای +تصاویر

طراحی جدید Navigation در سیستم عامل اندروید 9 پای +تصاویر


بیشتر بخوانید: اپل iOS 12 را معرفی کرد؛ ویژگی‌های جدید این سیستم عامل را ببینید 


انتهای پیام/

اندروید 9 گوگل به صورت رسمی معرفی شد +تصاویر

برچسب ها: فضای مجازی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار