نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: آقای ربیعی! آیا بهتر نبود به جای لابی گری و ظایف وزارتخانه خود را انجام میدادید؟

موافق استیضاح ربیعیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نگهبان سلامی نماینده مردم خواف و رشتخوار در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر کار در صحن علنی امروز چهارشنبه 17 مرداد ماه گفت: امروز در افکار عمومی این سوال مطرح شده است که آیا مجلس توانسته در سه استیضاح قبلی خود به رسالتش عمل کند؟

نگهبان سلامی تاکید کرد:‌ امروز صحبت از یک آزمون بزرگ است و باید به دور از حاشیه‌ها و فضاسازی‌ها از حقوق ملت دفاع کرده و جایگاه خود را بازیابیم.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال باید بگویم که وزیر کار بجای ایجاد اشتغال و فراهم‌سازی زمینه کار برای جوانان و پرداخت مطالبات کارگران از آنها به عنوان ابزاری برای ابقای خود استفاده کرده است.

نگهبان سلامی افزود: فساد در زیرمجموعه اقتصادی وزارت کار امروز بیداد می‌کند و عده‌ای افراد بازنشسته و فرصت‌طلب اطراف شما را گرفته‌اند و تنها برای خود و اطرافیانشان زمینه ثروت‌اندوزی را فراهم می‌کنند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار گفت: امروز به دلیل عدم انتقال بنگاه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی به بخش خصوصی فساد ایجاد شده است لذا باید خصوصی‌سازی به معنای واقعی عملیاتی شود و نمایندگان حق دارند به پول کارگرانی که در اختیار شماست حساس باشند.

نگهبان سلامی اظهار کرد: امروز با عملکرد نادرست جنابعالی آسیب‌های اجتماعی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده حتی آمار طلاق و بزهکاری گویای این واقعی است. همچنین در مورد تعاونی‌ها هم متاسفانه مدیریت شما موجب شده سقف تعاونی‌ها در اقتصاد کاهش یابد و 30 درصد تعاونی‌ها تعطیل شود.

وی بیان کرد: وزیری که نتواند آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کند چگونه به لحاظ اجتماعی جامعه را توانا خواهد کرد؟ در حالی که شما کشور را از لحاظ نرخ بیکاری به یکی از بیکارترین‌ها تبدیل کرده‌اید نباید به جای استیضاح خودتان کناره‌گیری می‌کردید و جوانان جای شما را می‌گرفتند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار با تاکید بر اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری و نظارت است گفت: دو دوره در مجلس حضور دارد اما هیچگاه ندیدم که شرایط این حد دچار عدم قطعیت شده باشد عملکرد ضعیف امثال شما موجب شده که هر روز شاهد اعتراض جامعه هدف این وزارتخانه در مقابل مجلس باشیم.

نگهبان سلامی تصریح کرد: آیا لازم نبود بجای لابی‌گری و امورات غیرحرفه‌ای وظایف نظارتخانه‌تان را انجام می‌دادید، زیرا آبرو خریدن با شنیدن صدای من و ما نیست و ما اگر نقدی نداشتیم هرگز استیضاح نمی‌کردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار