رئیس سازمان فرش ایران در اردبیل:

فرش، نخستین کالای تحریمی از سوی آمریکاست

رئیس سازمان فرش ایران گفت: نخستین کالایی که از سوی آمریکا تحریم شد فرش دستبافت ایرانی بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛فرشته دست پاک رئیس سازمان فرش ایران در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستبافت ایران اظهار کرد: چرخه مشکلات حوزه فرش دستبافت ۲۵هزار سال است بر همین منوال می‌چرخد در حالی‌که جایگاه فرش نباید در وضعیت کنونی می‌بود.

وی افزود: اینکه بیمه عشایری جایگزین بیمه تأمین اجتماعی نشده، یک مُسکّن موقت است تا روزی که به راه حل بهتری برای بیمه فرش‌بافان برسیم.

رئیس سازمان فرش ایران تصریح کرد: بر این اساس که خوشه‌ها به توسعه اقتصادی و فرهنگی کمک می‌کنند تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان‌ها امضا شده است و در پی جلساتی که بین صندوق کارآفرین امید و مرکز ملی فرش ایران برگزار شد نتایج بسیار خوبی به دست آمد که به زودی خبر‌های مسرت‌بخشی در مورد تسهیلات فرش دستبافت خواهید شنید.

وی ادامه داد: نخستین کالایی که از سوی آمریکا تحریم شد فرش دستبافت ایرانی بود چرا که وقتی دشمن قصد ضربه زدن به کشوری را داشته باشد ابتدا به تمدن و ریشه آن کشور دست‌درازی می‌کند.

دست‌پاک گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و با توجه به اینکه بیش از ۶میلیون نفر از این راه زندگی می‌گذرانند ما به عنوان بزرگترین صنف کشور باید از عزیزان فرش‌باف و افرادی که به هر طریق در کار فرش هستند صیانت کنیم.

قرار است ۳ تا ۹ شهریور ماه امسال بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی فرش در جهان به میزبانی تهران برگزار شود.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

برگزاری نمایشگاه فرش به میزبانی تهران

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار