مدیر کل نوسازی مدارس تهران در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

راه اندازی ۴۴ مدرسه در مهرماه/ ۱۳ هزار کلاس نیازمند ایمن سازی است/ تجهیزات گرمایشی همه مدارس تهران تا سال آینده استاندارد می‌شوند

شهری با اشاره به تمهیدات لازم برای تامین فضای آموزشی جدید از رایزنی با شهرداری برای تامین زمین مدارس خبر داد.

علی شهری مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح‌های عمرانی جدید آموزش و پرورش برای سال تحصیلی 97 - 98 اظهار کرد: در مهر ماه امسال 44 پروژه و 450 کلاس به بهره برداری می‌رسد که بخش عمده این پروژه‌ها با مشارکت خیرین بوده است و سهمی حدود 300 کلاس درس را این گروه بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: با همکاری مدیر کل آموزش و پرورش تهران نمایندگی مجمع خیرین را در مناطق مختلف شهر برای کمک به معضلات فضای آموزشی تأسیس خواهیم کرد؛ همچنین این اقدام برای شهرستان‌های استان تهران هم انجام می‌شود تا از ظرفیت خیرین استفاده بیشتری شود.

شهری درباره کمبودهایی که در نوسازی و توسعه فضای آموزشی تهران وجود دارد، گفت: در شهر تهران علاوه بر پایین بودن سرانه فضای آموزشی حدود 750 کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی و 13 هزار کلاس نیازمند ایمن سازی داریم که لازمه آن اعتباری ویژه برای تحقق اهداف است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: اعتبار 3 میلیارد دلاری که به نوسازی و بازسازی مدارس تعلق گرفته است و باید از طریق صندوق توسعه ملی تخصیص یابد یکی از مهمترین منابع مالی برای تحقق اهداف عمرانی به شمار می‌رود و پیش بینی می‌کنیم هر سال بتوانیم هزار کلاس درس را متناسب با نیاز و شرایط تجهیز و نوسازی کنیم.

ایجاد نمایندگی خیرین مدرسه ساز در مناطق آموزش و پرورش تهران/ ۱۳ هزار کلاس نیازمند ایمن سازی است/ اعلام آمادگی شهرداری برای تأمین زمین مدارس

1000 کلاس درس با بخاری گازی تجهیز شدند

وی درباره استانداردسازی تجهیزات سرانه سرمایشی و گرمایشی مدارس گفت: در این حوزه اقدامات قابل توجهی از سال‌های گذشته آغاز شده که بخشی از اعتبارات از طریق عوارض گاز مصرفی مردم بوده است.

شهری بیان کرد: اکنون 1000 کلاس با بخاری گازی و شعله مستقیم گرم می‌شوند اینکه برنامه ریزی کردیم تا این موارد به زودی برطرف شود و طبق پیش بینی‌ها تا مهر 98 استانداردسازی تجهیزات در تمام مناطق استان را در دستور کار قرار دادیم هرچند استاندارد سازی فرآیندی مستمر است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره تجهیز مدارس با کالاهای داخلی به منظور تحقق شعار امسال، گفت: همواره سعی شده است در ساخت و تجهیز مدارس از کالای داخلی استفاده شود؛ همچنین برای تجهیز آزمایشگاه‌ها هم از مراکز داخلی تولید لوازم وسایل آزمایشگاهی بهره می‌گیریم علاوه بر آن در بازسازی تجهیزات و فضای آموزشی هنرستان‌ها نقش قابل توجهی دارند.

اجرای آزمایشی مدرسه سبز در منطقه 5 تهران

وی با اشاره به اجرای طرح مدارس سبز اظهار کرد: در سه استان کشور اجرای پایلوت این طرح مورد توجه قرار گرفته است که تهران هم یکی از این شهرها محسوب می‌شود.

شهری ادامه داد: بر این اساس در منطقه 5 مدرسه‌ای در نظر گرفتیم که شاخص‌های مدرسه سبز برای این فضا در حال طراحی است و اجرای شاخص‌ها در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: اجرای مدیریت سبز از دیگر مواردی است که در مدارس به آن توجه داریم که برخی از موارد آن بدون هزینه یا با هزینه‌ بسیار کمی قابلیت اجرا دارد.

وی افزود: اجرای مدارس با مدیریت سبز در حفظ محیط زیست پایدار و مدیریت انرژی کمک به سزایی می‌کند بر همین اساس آموزش‌های لازم در این حوزه را به دانش آموزان و معلمان خواهیم داد تا از ظرفیت این طرح استفاده کنند.

ایجاد نمایندگی خیرین مدرسه ساز در مناطق آموزش و پرورش تهران/ ۱۳ هزار کلاس نیازمند ایمن سازی است/ اعلام آمادگی شهرداری برای تأمین زمین مدارس

رایزنی با شهرداری برای تایمن کمبود فضای آموزشی

شهری درباره رایزنی با شهرداری برای حل مشکلات فضای آموزشی از جمله کمبود مدرسه‌ای که در منطقه 22 وجود دارد، گفت: شهرداری اعلام آمادگی خود را برای تأمین فضای آموزشی در مناطقی مانند 22 اعلام کرده است بر همین اساس هر مقدار زمینی که برای ایجاد فضای آموزشی نیاز باشد در اختیار آموزش و پرورش قرار داده می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه چند مورد زمین‌های مناسب برای ساخت مدارس معرفی شده است، گفت: اکنون در حال بازدید و بررسی این زمین‌ها هستیم تا استانداردهای فنی مورد توجه قرار گیرد و در گام بعدی ساخت مدارس را آغاز کنیم.

وی درباره زمان لازم برای جبران کمبود مدرسه در منطقه 22 تصریح کرد: اگر با اعتبار و روال متعارف پیش برویم تأمین کمبودها زمان زیادی نیاز دارد اما امیدواریم با پیگیری‌هایی که داریم همچنین کمک‌های خیرین کمبود فضای آموزشی در استان تهران که جز آن مناطق کم برخوردار در حوزه فضاها است هرچه زودتر برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار