نماینده مردم لنجان توضیحاتی را درباره حواشی پیش آمده در جلسه استیضاح وزیر کار مطرح کرد.

ربیعی در جلسه غیر رسمی در حال پاسخگویی به نمایندگان است/ قربانیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجاد شده در صبح امروز جلسه استیضاح علی ربیعی که منجر به غیررسمی شدن این جلسه شد، اظهار کرد:‌ امروز در صحن علنی اتفاقی افتاد که در این 10  دوره مجلس سراغ ندارم.

وی با اشاره به اینکه گاهی در پس پرده تحریکاتی انجام می شود که اجازه نمی‌دهد ما در قالب قانونی کارهای خود را انجام دهیم، گفت: امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با اکثریت آرا به استیضاح ربیعی رأی داد.

کوهکن تصریح کرد: متأسفانه امروز چند تن از نمایندگان در حضور وزیر و معاونانش شروع به دو- دو کردند، تحریکاتی را ایجاد کردند و از جانب خودشان بیان کردند که نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر کار صحبت نمی‌کنند.

نماینده مردم لنجان با بیان اینکه ما به این نمایندگان وکیل الدوله می‌گوییم، اظهار کرد: مردم باید احساس کنند که دولت و مجلس از همه مستقل هستند اما اینکه صحنه گردان جلسه در جلوی تریبون مجلس افرادی از وزارتخانه کار و جمعی از نمایندگان که دو- دو می‌کردند، بودند باعث شد جوی سنگین علیه استیضاح کنندگان ربیعی ایجاد شود.

وی افزود: بر این اساس نظر نمایندگان متقاضی استیضاح ربیعی این بود که در این فضا و جو سنگین بهتر است صحبت نکنند و بنده امیدوارم که این حواشی در جلسه سوال از رئیس جمهور ایجاد نشود.

کوهکن با اشاره به اینکه بنده این استیضاح را امضا نکردم اما سوالم این است که چرا عده‌ای از این نمایندگان در جلسه جوسازی کردند، گفت: برخی از همکاران ما ایرادات شکلی مدنظرشان بود و معتقد بودند مُرِّ قانون رعایت نشده است و وزیر پیش از حضور در کمیسیون تخصصی، در صحن علنی حضور یافته است اما با وجود آن که محدودیت‌های زمانی در آیین نامه داریم، این موضوع نمی‌تواند حقوق نمایندگان را تضییع کند.

نماینده مردم لنجان با بیان اینکه نماینگان متقاضی استیضاح ربیعی خواستار بررسی این استیضاح در صحن علنی بودند، تصریح کرد: باعث تأسف است که چنین اتفاقاتی در صحن علنی رخ داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر جلسه غیررسمی برقرار است و نمایندگان اظهارات خود را مطرح می کنند و وزیر هم پاسخ می‌دهد اما آقایان دولت از صحن علنی خارج شدند.

کوهکن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است استیضاح ربیعی منتفی شود، گفت: احتمال منتفی شدن استیضاح وزیر کار وجود دارد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار