قول پورسیدآقایی برای عقب نشینی دیوار وزارت اطلاعات

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اقدامات لازم برای رفع معضلات ناشی از ترافیک منطقه 4 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه شورای مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شهرداری منطقه چهار برگزار شد.

در این نشست که با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران ارشد این حوزه و نیز شهردار و مدیران منطقه چهار برگزار شد، پورسیدآقایی ضمن تبریک روز خبرنگار در سخنانی با اشاره به قدردانی از اقدامات شهردار منطقه چهار در حوزه ترافیک گفت: منطقه چهار به عنوان یکی از برجسته ترین مناطق در حوزه عملیاتی است. این منطقه اقدامات را از حوزه ستادی به عملیاتی و اجرایی بدل کرده ، با صرف هزینه های مناسب اقدامات مفیدی را به اجرا درآورده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به بازدید به عمل آورده از سطح منطقه چهار گفت: قطع به یقین تمامی تیم معاونت ها و مدیران حوزه ترافیک برای به ثمر رساندن طرح ها و پروژه های بزرگ شهری نقش موثر دارند. این مناطق هستند که برنامه های ستادی را در حیطه عملیاتی به اجرا درآورده با شناسایی معضلات و مشکلات شهروندان، در صدد رفع آن برمی آیند.

محسن پورسیدآقایی با اشاره به احداث بزرگترین مرکز معاینه فنی کشور در منطقه چهار و جابه جایی آن با مرکز فعلی معاینه فنی در خیابان سراج گفت: به علت مشکلات فراوان ترافیکی در خیابان سراج و معابر اطراف درصدد مکان یابی مناسب و انتقال مرکز معاینه فنی و احداث بزرگترین و پیشرفته ترین مرکز معاینه فنی کشور هستیم.

در ادامه این نشست حسینی نژاد مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل ترافیک تهران با اشاره به پروژه‌های مختلف ترافیکی منطقه چهار گفت: زمین پیشنهادی برای احداث مرکز معاینه فنی جدید در حال بررسی است. این زمین در تقاطع بزرگراه شهید زین الدین دماوند واقع شده و در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری و تهیه مقدمات آن است.

وی در ادامه با اشاره به مسقف کردن پایانه میدان رسالت گفت: ایده طرح اولیه یک مجتمع توسط منطقه چهار ارائه و سپس با مشاور مربوطه قرارداد تنظیم و نهایتاً از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام شد. با توجه به وجود پایانه های دیگر در این منطقه برای مسقف شدن پایانه رسالت به صورت پایلوت معرفی و پلان پايانه تهيه و به چند سرمايه گذار بخش خصوصی جهت جلب مشارکت تحويل داده شد. این طرح در مرحله فراخوان و مسابقه طراحی بوده و احداث یک مجتمع شامل سینما، فروشگاه، محل استراحت رانندگان، کارواش و غیره از مشخصات این طرح است.

معضل توقف شبانه کامیون ها در منطقه 4

در ادامه این نشست شهردار منطقه 4 درخصوص طرح نگهداشت شهر، اقدامات انجام گرفته در حوزه ترافیک در منطقه 4 را برشمرد و گفت: اقدامات منطقه 4 با کارشناسی های علمی و دقیق باعث می شود که از اتلاف وقت و اقدامات بیهوده جلوگیری کند.

سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه 4 با اشاره به برخی از مشکلات شمال شرق تهران گفت: بار ترافیکی و حجم عظیم خودروها در منطقه ای به وسعت منطقه 4 به عنوان بزرگترین منطقه پایتخت مساعدت بیشتری از پلیس راهور را می طلبد.

شهردار منطقه 4 با اشاره به مشکلاتی که خودروهای سنگین و اتوبوس ها برای شهروندان ایجاد کرده اند، سخن گفت و ادامه داد: متاسفانه پارک اینگونه خودروهای سنگین در کوچه ها و معابر مزاحمت های بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است که باید در این زمینه راهکارهای جدی را در پیش گرفت.

اناری معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه چهار نیز در این نشست با اشاره به اقدامات طرح نگهداشت شهر گفت: به منظور تکمیل کمبودهای دسترسی معابر بزرگراهی به خصوص فقر دسترسی از بزرگراه شهید زین الدین به محله خاک سفید، معبر احسان و محله حکیمیه، پس از انجام مطالعه دسترسی های مورد نیاز در شبکه بزرگراهی شهید زین الدین نسبت به ارائه طرح هندسی دسترسی مذکور و اخذ مصوبه و سپس اجراء اقدام شد. از پیامدهای مثبت اجرای این طرح میتوان به کاهش زمان سفر و طول سفر به میزان 30 دقیقه اشاره کرد.

اناری با اشاره به پایلوت بودن منطقه چهار در طرح دوچرخه سواری گفت: هم اینک در معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه 4 و برخی از نواحی نه گانه استفاده دوچرخه به جای خودروها در ماموریت های اداری عملیاتی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4 با اشاره به بحث اصلاح هندسی در طرح نگهداشت شهر گفت: تا به امروز کلیه مناطق شناسایی شده زیرسازی شده است. ایستگاه کرمان به طور کامل لکه گیری و اصلاح هندسی شده و مابقی نقاط نیز تا قبل از بازگشایی مدارس تکمیل خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست پورسیدآقایی پس از شنیدن مشکلات و معضلات بیان شده در منطقه 4 در خصوص رفع مشکلاتی از جمله خریداری دوربین های ثبت تخلفات، هوشمند سازی چراغ های راهنمایی رانندگی، به روزرسانی امور کسب و پیشه، رفع مشکلات پارک خودروهای سنگین مقابل درب منازل، عقب نشینی دیوار وزارتخانه اطلاعات و رفع ترافیک های ایجاد شده و غیره قول مساعدت داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار