تا پایان سال جاری، تمامی جنگل‌های ایران تحت پوشش نقشه کاداستر قرار می‌گیرد.

تمامی جنگل‌های ایران تحت پوشش کاداستر قرار می‌گیردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور در کارگاه آموزشی معاونین حفاظت و امور اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیرداری سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان سال جاری، تهیه نقشه کاداستر برای تمامی جنگل‌های ایران پایان می‌یابد.

مسعود منصور افزود: از ابتدای امسال، چهار میلیون هکتار از اراضی جنگلی کشور تحت پوشش نقشه کاداستر قرار گرفته است.

وی، تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص را از مهم‌ترین مزیت‌های نقشه کاداستر بیان کرد که از طریق آن می‌توان اختلافات قضایی و ملکی را رفع کرد و امکان تعرض به اراضی ملی و دولتی را به حداقل رساند.

منصور ادامه داد: با اجرای نقشه کاداستر، دولت به میزان مالکیت خود اشراف پیدا می‌کند و امکان پاسخگویی به استعلامات و تکریم ارباب رجوع در کمترین زمان صورت می‌گیرد.

وی، احیای عرصه‌های منابع طبیعی در محدوده معادن را از دیگر برنامه‌های معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد و گفت: تا کنون ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی دارای فعالیت معدنی در کشور، احیا و بهسازی شده است.

کاداستر (cadastre) به معنای نقشه برداری ثبتی با بارگذاری لایه‌های حقوقی است که دارای ارزش حقوقی و دقت مکانی بسیار بالایی می‌باشد و بر اساس مرز‌های آن، سند مالکیت صادر می‌شود.

دومین کارگاه آموزشی معاونین حفاظت و امور اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیرداری سراسر کشور، در تاریخ‌های ۱۷ و ۱۸ مرداد ۹۷ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه چغاخور بروجن برگزار شد.

انتهای پیام/ف

تمامی جنگل‌های ایران تحت پوشش کاداستر قرار می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار