امسال حدود 43 هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان وارد می‌شود

سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان گفت:امسال حدود 43 هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان وارد می‌شود، حدود 1400 نفر دانشجوی پیوسته و 800 نفر مهارت‌آموز در اصفهان به تحصیل خواهند پرداخت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهرام عروف‌زاد سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان در آستانه صدمین سال تأسیس است، از سال 1297 مسیری را طی کرده تا به این نام رسیده است و از سال 90 به عنوان دانشگاه فرهنگیان نمایان شده است.

وی افزود: دانش‌آموخته‌های بزرگی را در سطح کشور داشته‌ایم که نقش بزرگی در جامعه ایفا کرده‌اند، شهید محمد‌علی رجایی، غلام‌حسین مصاحب، محمد‌جواد مشهور و ابوالحسن نجفی بخشی از فرزانگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هستند.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است، تمامی نیرو‌های وارد به آموزش و پرورش از این دانشگاه باید تأمین شود؛ تربیت و توانمندسازی نیرو را در 98 واحد دانشگاهی داریم که در 31 استان توزیع شده است.

وی اذعان کرد: امسال حدود 43 هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان وارد می‌شود، حدود 1400 نفر دانشجوی پیوسته و 800 نفر مهارت‌آموز در اصفهان به تحصیل خواهند پرداخت؛ دانشگاه فرهنگیان ویژگی‌هایی مانند ادامه تحصیل و تحصیلات تکمیلی نخبگان و معافی از خدمت سربازی را برای داوطلبان دارد.

عروف‌زاد همچنین گفت: این دانشگاه اصلی‌ترین دروازه ورود دانشجو به آموزش و پرورش است که در 16 رشته تحصیلی برای داوطلبان فراهم شده است؛ خوابگاه‌های دانشجویی فضای فرهنگی خوبی دارد، استفاده از خدمات صندوق‌های رفاه برای دانشجو‌یان فراهم شده است و احتساب سنوات تحصیل در دروه خدمت را برای دانشجویان داریم.

وی خاطر‌نشان کرد: بهترین اساتید را انتخاب کرده‌ایم، حمایت‌های خوبی را از شخص رهبر معظم انقلاب داشته‌ایم و شرایط خوبی برای رشد علمی دانسجوها فراهم شده است؛ هر داوطلبی وارد دانشگاه نمی‌شود و باید تراز بالای 6500 و معدل بالای 15 داشته باشد، دانشگاه فرهنگیان برای انتخاب رشته باید در بین 10 انتخاب اول داوطلبان باشد.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش گفت: این موضوع مبنای ورود داوطلبان به دانشگاه فرهنگیان است، حداقل 4 سال طول می‌کشد تا نیرو‌ها به بدنه وارد شوند، آموزش و پرورش سعی دارد با به کار‌گیری نیر‌و‌های قدیمی و حق‌التدریس این کسری‌ها را پوشش دهد؛ هزار و 100 نفر ورودی سال 93 امسال وارد جامعه آموزش و پرورش می‌شوند و در کل حدوداً هزار و 700 نفر نیرو امسال تأمین می‌شود.

وی همچنین یاد‌آور شد: با استفاده از همه ظرفیت‌ها دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند اما وزارت آموزش و‌ پرورش فرم‌هایی را تنظیم کرده است که داشتن سلامت و استاندار‌های پزشکی شرط اول است و در حوزه علوم تربیتی، مشاوره و معارف فرم‌هایی داریم؛ داوطلبان 75 درصد امتیاز مصاحبه را باید کسب کنند، بحث‌هایی در‌ خصوص توانایی، مهارت، شخصیت و دانش داوطلان مورد سنجش قرار می‌گیرد زیرا ورودی خوب منجر به معلم خوب می‌شود.

عروف‌زاد اضافه کرد: متولی آموزش هستیم اما برخی سازمان‌های دیگر هم نقش آموزش و‌ تربیت را بر عهده دارند، این موضوع تنها به آموزش و پرورش منتصب نیست؛ دانشجو‌های ما گزینش می‌شوند و باید حداقل صلاحیت‌هایی را داشته باشد، گزینش فیلتر خوبی است، آینده جامعه در دست معلمان است و دانشگاه فرهنگیان در بعد پرورش و توسعه معلمی نیز کار می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان به خلأ تربیتی نیز فکر می‌کند، با یک فضای معنوی، حضور تشکل‌ها و جلسات روشنگری در ابعاد مختلف فرهنگی کار می‌کنیم و برنامه‌های متعددی در‌ حوزه فرهنگ داریم؛ دانشجو آموزش‌های غیرمستقیمی‌ را در جامعه می‌بیند که در اختیار ما نیست اما در حوزه مسؤولیت‌های خود گام بر‌می‌داریم.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در پایان گفت: دانشگاه ما با محدودیت‌هایی رو به رو است، نیازمند تصمیمات کوتاه‌مدت و بلند‌مدت است، با جهت‌گیری مناسب آینده جامعه را رقم بزنیم و پاسخگوی انتظارات نظام جمهوری اسلامی باشیم؛ البته همه دستگاه‌ها باید به دانشگاه فرهنگیان کمک کنند تا معلمان فرهیخته به جامعه تحویل داده شود.

انتهای پیام/م

داوطلبان با‌ صلاحیت گزینش می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.