دستگیری سارقان حرفه ای کامپیوتر وانت پیکان

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق کامپیوترهای وانت پیکان در منطقه جنوب غرب پایتخت خبر داد.

دستگیری سارقان حرفه ای کامپیوتر وانت پیکانبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو سارق کامپیوترهای وانت پیکان در منطقه جنوب غرب پایتخت خبرداد که با موتورسیکلت پالس در ساعات صبحگاهی اقدام به سرقت می‌کردند.

بنابر این گزارش، در هفته گذشته  شخصی با مراجعه به معاونت عملیات کلانتری ۱۶۱ ابوذر اظهار کرد که خودروی وانت پیکان خود را ساعت ۱۲ شب در خیابان پیغمبر پارک و ساعت ۷ صبح پس از مراجعه متوجه می‌شود که خودرو روشن نمی‌شود و کاپوت لق است؛ وقتی کاپوت را بالا می‌زند متوجه به سرقت رفتن کامپیوتر خودرو می‌شود.

ساعتی از مراجعه شاکی به کلانتری نگذشته بود که شهروندی دیگر به کلانتری مراجعه و شکایتی مشابه را مطرح کرد. به لحاظ حساسیت موضوع فوری تیم عملیاتی جهت شناسایی و دستگیری متهمان وارد عمل شدند و با بررسی میدانی محل پارک خودروها و نیز دوربین‌های مداربسته محل، مشخصات ظاهری سارقان به‌دست آمد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد دو نفر جوان با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز رنگ، خودروها را شناسایی و فرد ترک‌نشین با سیمی که در دست داشت کاپوت را باز و کامپیوتر را به سرقت می‌برد.

پس از بررسی دقیق چهره سارقان، فرد راکب به نام حسن از آنجا که سابقه‌دار بود، شناسایی و در یافت‌آباد دستگیر شد اما پس از انتقال به کلانتری منکر اتهام خود شد، اما در نهایت پس از مشاهده فیلم لب به اعتراف گشود و بیان کرد که با دوستش امیر 28 ساله اقدام به سرقت کرده‌اند. پس از هماهنگی‌های قضائی، مخفیگاه امیر در منطقه راه‌آهن شناسایی و دستگیر شد.

حسن در تحقیقات بیان کرد: پیش از این در مکانیکی کار می‌کرده و به لحاظ اعتیاد شدید کار را رها و به سرقت روی آورده است و از آنجا که سال‌های گذشته با امیر که در میدان راه‌آهن موادمخدر را از او می‌خریده آشنا شده بود، نقشه سرقت از پیکان وانت‌ها را کشیده و اجرایی کرده‌اند.

امیر نیز اظهار کرد که در میدان راه آهن موادمخدر می‌فروخته و پس از اینکه سه سال پیش دستگیر وبه زندان رفت، پس از آزادی از زندان بنا به پیشنهاد حسن، برنامه سرقت‌ها را در پیش گرفتند. به نحوی که امیر در مدت ۱۰ ثانیه کامپیوترها را به سرقت می‌برده و حسن بابت هر کامپیوتر ۵۰ هزار تومان به او می‌داد و خودش آن را به مال‌خرها به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در تهران و شهریار می‌فروخت و خرج  موادمخدر می‌کرد.

سرهنگ ظهیری با اشاره به این که سارقان در تحقیقات اولیه به ۱۰۰ فقره سرقت در مناطق جنوب غرب تهران اعتراف کرده‌اند، توضیح داد: این پرونده به همراه متهمان تحویل پایگاه هشتم پلیس آگاهی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اعدام شوند
آخرین اخبار