آخرین تحولات میدانی غرب یمن؛

جزئیات خروج منطقه راهبردی «جبلیه» از اشغال نیروی‌های شورشی+ تصاویر و نقشه میدانی

رزمندگان انصارالله با کمک ارتش یمن در عملیات دقیق خود در مناطق ساحلی غرب یمن، موفق به پاکسازی منطقه راهبردی«جبلیه» شدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدها تن از نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در روزهای گذشته حملات سنگین و گسترده ای را با پشتیبانی هوایی و دریایی در مرکز استان الحدیده (غرب یمن) از حومه شهر «التحیتا» علیه نیروهای ارتش و انصارالله در حومه غربی شهر «الزبید» انجام دادند.  

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری سنگین توانستند حملات نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف را در حومه شهر راهبردی «الزبید» در مرکز استان الحدیده دفع کنند و تلاش ها را برای قطع ارتباط نیروهای یمنی در مناطق جنوبی و شمالی استان الحدیده ناکام گذاشتند.

 شهر راهبردی زبید علاوه بر این که مناطق شمالی و جنوبی استان الحدیده را به یکدیگر متصل می کند، نقطه اتصال مناطق جنوبی استان تعز به شهر الحدیده و مناطق مرزی عربستان در استان الحجه است.



نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن حملات گسترده ای را هم با پشتیبانی یگان موشکی از منطقه «المدمن» در حومه جنوب شهر «التحیتا» علیه نیروهای شورشی در منطقه راهبردی «جبلیه» انجام دادند.

نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عقب راندن نیروهای شورشی توانستند منطقه «جبلیه» را در حومه جنوبی شهرک «الفازه» به کنترل دربیاورند تا روند پیروزی ها در استان الحدیده ادامه یابد.

آخرین وضعیت میدانی مناطق ساحلی غرب یمن

با پاکسازی منطقه «جبلیه» که دروازه ورود به جنوب شهرک «الفازه» به شمار می آید، راه ارتباطی نیروهای شورشی از جنوب غرب استان الحدیده به سمت فرودگاه الحدیده تحت اشراف بیشتر نیروهای یمنی درآمد.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای یمنی که منجر به پاکسازی منطقه «جبلیه» شد یکی از از دقیق ترین و مهم ترین عملیات در سه ماه گذشته در نوار ساحلی استان الحدیده است.


سیطره رزمندگان یمنی بر مقر شورشیان در منطقه جبلیه

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات موشکی و کمین های دقیق نیروهای یمنی در محور غربی شهر «الدریهمی» هم در یک هفته گذشته منجر به هلاکت ۲۰۵ تن از نیروهای شورشی شده است.

در لیست کشته شدگان نام «حربی سرور الحمیدی» از فرماندهان تیپ دوم نیروهای شورشی دیده می شود؛ نیروهای شورشی در روزهای گذشته حملات سنگینی را برای تصرف شهر «الدریهمی» انجام دادند که در نهایت با واکنش قاطع نیروهای یمنی ناکام ماندند.

در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از استان الحدیده شامل مناطق غربی و جنوبی از جمله «التحیتا، الحیس، مغرس، الخوخه و ...» در اشغال نیروهای شورشی است و ۷۰ درصد دیگر استان شامل مناطق مهمی از جمله «الفازه، مجیلس، الجاح و ...» تحت کنترل نیروهای یمنی است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منطقه راهبردی «جبلیه» در نوار استان الحدیده از اشغال نیروهای شورشی خارج شد + نقشه میدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.