کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احتکار برنج خارجی صحت ندارد/ فروش برنج با نرخ بالاتر از ۸ هزار تومان گران فروشی است

یک مقام مسئول گفت: احتکار برنج خارجی صحت ندارد و در شرایط کنونی در تمامی مغازه‌ها به مشتریان در حال عرضه است.

روز/ احتکار برنج خارجی صحت ندارد/ فروش برنج با نرخ بالاتر از 8 هزار تومان گران فروشی استمسیح کشاورز، دبیر انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه احتکار برنج  خارجی صحت ندارد، اظهار کرد: در شرایط کنونی هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و برنج در تمامی مغازه ها به مشتریان در حال عرضه است.

کشاورز در ادامه بیان کرد:  قیمت تمام شده هر کیلو برنج خارجی برای واردکنندگان 7 هزار تومان است، این درحالی است که با نرخ 6 هزار و 700 تومان به عمده فروشی ها در حال عرضه است. با توجه به اینکه هیچ کمبودی در بازار برنج وجود ندارد، چرا برخی رسانه ها با مطرح کردن چنین موضوعاتی تنها به سبب نگرانی خانوارها و اجتناب مغازه داران در عرضه، منجر به التهابات بازار و فروش هر کیلو برنج خارجی با نرخ های 10 تا 12 هزار تومان می شوند؟.

کشاورز ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 800 هزارتن برنج از طریق بخش خصوصی و دولتی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 200 هزارتن کاهش داشته است اما انتظار می رود که با ترخیص برنج های موجود در گمرک و حمل بخشی از برنج های خریداری شده از خارج به کشور این میزان جبران شود.


بیشتر بخوانید: چراغ سبز به واردکنندگان با اعلام ممنوعیت کِشت برنج/ زراعتِ جایگزینِ برنج‌کاران مشخص نیست


به گفته وی؛ با توجه به تاخیر در اختصاص ارز و عدم حمل به موقع کشتیرانی تمامی واردکنندگان تا پایان شهریور موظف اند که بارهای خود را وارد کشور کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فروش برنج با نرخ بالاتر از 8 هزار تومان گران فروشی است، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ ارز،قیمت هر کیلو برنج نسبت به مدت مشابه سال قبل 1300 تا 1400 تومان افزایش یافته است که با این وجود هر کیلو برنج خارجی باید حداکثر تا 8 هزار تومان در بازار عرضه شود.

وی در پایان تصریح کرد: اظهارات غیر کارشناسی برخی افراد  مبنی بر احتکار برنج در انبارها و پلمب آن منجر به التهابات بازار می‌شود، در حالیکه هیچ کمبودی در عرضه برنج های خارجی وجود ندارد. بنابراین از سازمان حمایت انتظار می رود که برخوردهای لازم با این افراد را داشته باشد، در غیر این صورت واردکنندگان تمایلی به ترخیص بار از گمرک ندارند و ارز دولت را پس خواهند داد که در نهایت این امر، ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند .

انتهای پیام/

مطرح کردن احتکار برنج ، بر التهاب بازار دامن می‌زند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سوپرمارکت دار اراکی
۱۵:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
برنج یزدان کیلویی ۸۲۰۰ از عمده فروشی خریدم . برنج ویکتوریا ۸۵۰۰ از عمده فروشی خ قیام
آخرین اخبار